3 Ara 2009

Ton Balıklı Salata'nın Halleri


Hani ismin “e hali”, “de hali” vardır ya bol bol okuduk kaç yıl boyunca. Bu da benim ton balıklı salatamın halleri. Şöyleki: Ton Balıklı Salata'nın benim evimdeki hali ve annemin evindeki hali.

Ton Balıklı Salata'nın benim evimdeki hali: Tek kelime ile şahane. Tek başına koskoca bir akşam yemeğini kotarır. Hatta  misafir grubu sadece kızlardan oluşuyorsa akşam yemeğinde misafir bile ağırlar tek başına. Yanına da hiiç bir şey aramadan hapur hupur yer,  yutar götürürüz. Üstüne de utanmadan “off ya ne de çok yedik” bile deriz.
Ama annemin evine gelince bir haller oluyor buna. Havası bir sönüyor ki sormayın. Malzeme aynı malzeme, yapan kişi aynı, yöntem aynı fakat  yok o ihtişamı annemin sofrasında. Bizimkinin suratına bakan yok neredeyse. Belki masadaki 8. meze olarak, o da ucundan azıcık. Ben bile buna dahilim ki haftaiçi akşam yemeğinde en büyük kurtarıcımdır kendisi. Kurtarıcım dediysem öyle bi şey bulamadım salatayla geçiştirivereyim cinsinden değil. Bayıla bayıla yerim, yemek olmasın o olsun bana  çook daha mutlu olurum. Tercihimdir lafın kısası.

Annemin evine gidince  işin rengi bir anda değişiveriyor. Resmen canım bile istemiyor. Hani annem dese ki akşam yemeğin yanına - bakın dikkatinizi çekiyorum “yanına” ton balıklı salata mı yapsak? Olay çıkartabilirim hatta ileri gidip trip atıp, küsebilirim bile. Ben onu zaten sürekli yiyorum. O benim evimin demirbaşı. Şimdi tek başına yaşayan biri olarak benim evimin demirbaşı ile "koskoca" anne evinin demirbaşı bir olur mu? Şöyle mercimekli köfteler, mantılar, kısırlar, börekler falan olacak ki anlamı olsun.
Çok acı ama hemencecik satıveririm canım salatamı. Ama haksız mıyım anne evinde akşam yemeğinde -sadece- salata mı olurmuş!? Dediğim gibi belki,  o da belki 8. meze niyetine birazcık bakarım tadına ama ana yemek olarak kimseler bana anneciğimin evinde salata yediremez. Bu salata benim Ton Balıklı Salatam bile olsa! Zaten o da kendini biliyor, bile bile aynı tadı bile vermiyor bana annemin evinde ki masaya çıkartılmasın da havası sönmesin bizimkinin.

5 yorum:

ipex dedi ki...

dönünce bi salata aksamı bekliyorum o zaman artık ;))

NzN dedi ki...

Yahu istediğin salata olsun en kralını yaparım sana, sen hele bi gel de. De si var işte bu işin. Sen geliyorsun diye annen kim bilir neler neler yapacak benim salataya dönüp bakacak mısın? Yoksa hemen hamur açmayı mı öğrenmeliyim? :)

ipex dedi ki...

anneme dolma siparişlerini verdim bilee :) zaten ilk hafta yüzümü görmeniz zor, ist-ankara arası akraba ziyaretleriyle gecer. yılbaşından sonra isterim salatamı amaaa :))

Peritozu dedi ki...

Bu yaziya cok guldum.Sanki beni anlatmmisin :))

NzN dedi ki...

peri'cim,
bak şimdi bayram geldi, yine anne yemeklerinin yanına gidiyorum ve salata suat yapmaya başladı bile :))
en tatlısından, bol anne yemeklisinden şeker şeker bir bayram dilerim...