14 Ara 2009

Alternatif ve "Farklı" Yılbaşı Hediyeleri



Yılbaşı geliyor!! Azıcık kaldı. Koskoca bir yılı daha deviriyoruz. Ben kendi adıma yazıyorum: benim için gayet güzel bir yıl oldu, mutluyum&memnunum bu yıldan. 2010’un daha da iyi olmasına yönelik dileklere yine de hayır demem tabi ki !

Şahsen yılbaşında hediye alma&verme işini ben uzun yıllar önce bitirdim. Yeri gelmişken hemen bir itirafta bulunayım bazen çok yakınlarıma minicik minicik şeyler aldığım oluyor. Ama etraftaki ufaklıklar bu heyecanı yaşasın diye onlara kıyak geçerek hediyelerini alıyorum o ayrı. Küçük insanlar kayırılmayı hak ediyor her zaman için...
Fakat kocaman bir grup hala deli gibi yılbaşı için hediye alışverişine çıkıyor. Sevdiklerinize bu yılbaşında hediyeler almak ve onları mutlu etmek isterseniz size güzel bir önerim var. Sevdiklerinizi mutlu ederken hiç tanımadığınız ama buna gerçekten çok ihtiyacı olanları da mutlu edebilirsiniz. Bir taşla iki kuş! Güzel anlaşma bence!
Ne diyorum ben?
Şunu demeye çalışıyorum:
Ülkemizde de güzel işleyen yardım dernekleri var. Bu işler için gönüllerini ortaya koymuş çalışan bir grup insan var arka planda. İçlerinde bire bir tanıdıklarım, farklı organizasyonlarda bir araya geldiğim isimler de var. Dolayısı ile inancım daha da derin bu gruplara. Belki sizler de bu yılın hediyeleri için oturmuş kara kara düşünüyorsunuzdur “Ne alsam, ne alsam” diye.

Bilirim her yıl en büyük dert de farklı hediyeler bulma çabasıdır. İşte buyurun bundan ala değişik hediye mi olur!?
Aşağıda alternatif yılbaşı hediyelerini alabileceğiniz farklı kuruluşların web sitelerini ya da online alışveriş sitelerini sıraladım sizler için. Umarım faydası olur.


Yeri gelmişken herkese nefis, enfes hatta tadından yenmez bir yeni yıl diliyorum.
Güzel yüreklerinizden geçen tüm güzel dileklerinizin gerçek olması umuduyla neşe, mutluluk, sağlık, kahkaha, para, aşk, meşk, dostluk, sevgi, dost sohbetler ve sıcak kucaklaşmalarla dolu bir yeni yıl dilerim!!!!!



UNICEF: Hediye olarak Unicef’e bağışta bulunabilirsiniz ya da aşağıdaki sayfadan kartpostal, ajanda, çocuk yemek takımı, kravat, mum seti, mutfak önlüğü, tütsü takımı gibi hediyeleri de deneyebilirsiniz.
http://eshop.unicefturk.org/unicefr.aspx?id=7

KORUNCUK: Biz grup olarak doğum gününde arkadaşlarımıza hediye almak yerine buraya bağışta bulunuyor ve aldığımız sertifikayı da hediye paketi yaparak veriyoruz. Gözlerdeki sevinç görmeye değer.
http://www.koruncuk.org/

BEDD: Engelli arkadaşlarımızın elleriyle yaptıkları kitap ayraçlarının tanesi 5 TL’den satılıyor. Derneğin henüz online satışı oturmadığı için daha önce de adı geçen Fatma Yılmaz’a direkt mail atarak siparişinizi verebiliyorsunuz. Emin olun ki hemencecik geri dönecektir size. Bu ürünlerin fotoğraflarını da aşağıda veriyorum.
http://www.bedd.org.tr/
Fatma Yılmaz e-mail: fatma.yilmaz@bedd.org.tr



  

























TEMA: Tema’nın sayfasında Tema Karbonmetre bölümü var. Buradan yıllık tüketimlerinizi sisteme girerek yıllık tüketiminizi karşılayacak ağaç sayısını hesaplayarak doğadan aldığınızı aynen doğaya geri verebiliyorsunuz. Hem de oturduğunuz yerden sadece bir kaç tık tık ile! Benim en sevdiğim hediyedir bu. Doğum günlerinde hemen girip, tahminimce bir hesaplama yaparak arkadaşlarım adına ağaç diktirerek sertifikasını da adreslerine gönderiyorum. Günümüzde artık posta adreslerimize fatura ve broşürlerden başka bir şey gelmiyorken doğum gününüzde böyle bir hediye almak keyifli oluyor.
http://www.tema.org.tr/

LÖSEV: Lösev’in ürünlerinin satışını yaptığı Ispanak sitesi de naylon poşet yerine alternatif minik çantalarını aldığım sitedir. Örgül şal, harfli magnetler, Lösev bebekleri, Lösev yastıkları, keçe yaka iğnesi, mutluluk sertifikası, yaşam sertifikası gibi farklı alternatifleri var. Güzel ve anlamlı hediyeler olabilir.
http://www.ispanak.com.tr/

DOĞAL HAYATI KORUMA DERNEĞİ: Çok fazla seçenek yok fakat t-shirt, kupa, kitap ayıracı destek amaçlı alınabilecek hediyelerden olabilir.
http://www.dhkd.org/index.php?option=com_content&view=article&id=86&Itemid=100

WWF/ Doğal Hayatı Koruma Vakfı: Organik tekstil ürünlerini ve diğer ürünlerinin satışını 2 ayrı siteden yapıyorlar. İki siteyi de aşağıda veriyorum. Buralarda güzel & farklı alternatifler var.
Organik tekstil ürünleri
http://www.b-b.com.tr/index.php#
Diğer Ürünler
http://www.garantialisveris.com/wwfturkiye/categoryPage.aspx?catId=4727








3 yorum:

Eliza Doolittle dedi ki...

Harika fikir, muthis yazi!
Hem Unicef'in her yilki yepyeni ajanda ve takvim koleksiyonu kadar insani hem hayirsever-cocuksever, hem yilbasi ruhu acisindan mutlandiran sey azdir!

NzN dedi ki...

Di mi ama!? Hem insan hediyesini buralardan seçince kendisi de hediye almış kadar seviniyor :)
Teşekkür ederim Eliza Doolittle...

Mustafa Mert dedi ki...

Artık herkes ilginç yılbaşı hediyeleri bekliyor, sıradan hediyeleri beğenmiyor kimse http://www.buldumbuldum.com/hediyesi/yilbasi/ tarzında ilginç hediye önerileri olan var mı?