17 Mar 2010

Flash TV

Uzun zamandır irdeleyesim var bu Flash Tv’yi...

Başlayalım bakalım...
Hemen her televizyon başına geçişimde kanallar arasında bir oraya bir buraya dolaşıp dururken bu kanalında köşesinden geçiyordum doğal olarak...
İlk başlarda dikkatimi çekmedi, direkt geçtim kanalı. 3-5-8-18 derken dikkatimi çekmeye başladı. Her zapladığımda diğer kanalarda farklı programlar, farklı dekorlar, farklı insanlar, kısacası farklı bir ambiyans varken bu kanal sanki sürekli aynı programı yayınlıyor gibi gelmeye başladı. Bu noktadan sonra da algıda seçicilik hemmen devreye girdi ve beni bu yazıyı yazmaya kadar getirdi bu durum.
18. pas vermeden zaplama sonrasında kanalla duygusal bir bağ oluştu aramda. Şu anda bu kanala yolum düştümü bir nefeslik duruyorum, bir sigara molası veriyor öyle geçiyorum bir sonraki mübarek kanala. Şimdi ben buraya ne yazsam, nasıl anlatsam boş! Gidip kendi gözlerinizle görmeniz lazım aslında. Bi gidip bakın üşenmeden, sonra bir daha gelin, o zaman bak nasıl da güzel anlaşıyoruz :)
Stüdyo dekoru her programda daha da çirkin, daha uyumsuz, daha kıro, daha şatafatlı, daha gıcık, daha zevksiz, daha uyuz, daha kalabalık, daha renkli, daha sinir bozucu, daha komik, daha ironik ve daha da iç gıcıklayıcı olabiliyor. Yapanı ayrıca tebrik etmek lazım zira bu da büyük bir başarı! Zevksizlik abidesi! Sanırsın ki arşivden 8 yıl önceki bir Azeri kanalını seyrediyorsun o derece!
Bir kere her açtığınızda (evet evet artık bilinçli olarak arada sırada bu kanalı açıyor, gülüyor, şaşırıyor , yok artık bu kadar da değil diyerek kapatıyorum) Ankara havaları, hop tek dansı ve bağlamacı çığırtkan bir abi demirbaş olarak mevcut.

Geçen akşam denk geldiğimiz bir programın sahnesinde olup bitenleri anlatıp kaçıyorum:
Sahnenin bir köşesinde deliler gibi bağıra çağıra bağlama çalan, beter sesli bir adam, sahnenin orta yerinde üstünde “en şatafatlısı benimki olsun” kaygısından çıkma dandik bir elbise giyen bir hatun -ki bu hatun program sunucusuymuş-, onun karşısında göbek atan kot pantolon üstü beyaz gömlek giymiş bir adam-ki bu adam da program sunucusuymuş-, bunların arkasından bir anda hoplaya hoplaya kenardan sahneye fırlayan 3 köçek – ki bunlar da sanırım hemen her programda sürekli olarak oradalar-, sahnenin sağ tarafında gayet görünür bir yerde 2 sarışın hatun var. Bu sarışın hatunların üstünde parlak, simli kısacık elbiseler, bu elbiselerin altında da aynı kumaştan yapılma çizmeler. Hatunlarla ekibin geri kalanını aynı sahnede görünce kanallar karıştı, tutti frutti’nin görüntüleri Flash Tv ile çakıştı diye düşündüm, ciddi ciddi kanal değiştirip geri geldim. Baktım ki hala oradalar ancak o zaman inandım. Hepsinin arkasında uzun ayaklı camdan yapılma bir masa ve bu masada uzun bar taburelerinde oturan 2 konuk. Sahnede herkes çıldırmış bir şekilde göbek atarken bu ikisi put gibi duruyor. Onlar farklı bir boyuta geçmiş. Göbek atan sunucu hatun arada bir köçeklerin karşısına geçiyor, arada bir sunucu abi ile bağlamacı abinin yanına gidip birlikte çığırtıyorlar. Konuklar desen al birini vur ötekine! Kadın, erkek, genç kız, başı kapalı, açık elbiseli hepsi bir arada sahnedekilerden daha çıldırmış bir halde göbek atıyorlar! Grup çıldırmaya devam ederken köçek abilerden bi tanesi sahnenin arkasına gidiyor ve duvara yaslanıyor, oradan artık kiminle konuşuyorsa el kol hareketleri ile birilerine bi şeyler anlatıyor. Düşünün artık nasıl bir ortam var! Her akşam bunun versiyonlarını farklı bir program adı ile pişirip pişirip koyuyorlar izleyicinin önüne. Neredesin "her gece her gece kuru fasulye mi yenir!" diyen vatandaş, ne-re-de-sin??

Ben hala bu programın ayıla bayıla, ballandıra ballandıra etrafına bir başarı hikayesi olarak anlatan bir yapımcı tarafından mı yoksa kafası ottan, içkiden süper olmuş, yaptığını farkında olmayan, geyik olsun diye eğlencelik, dalga geçmelik bir şeyler olsun hayatımızda hedefi ile farklı bi şeyler denemek isteyen bir yapımcı tarafından mı yapıldığını çözebilmiş değilim. Bildiğin Alice Harikalar Diyarı’nın Ankara’lı Turgut vesiyonu olmuş çıkmış!

Gençlere ya da içinde hala çılgın bir genç barındıranlara şiddetle şunu tavsiye ediyorum:
Arkadaşlar için için, kafalar 1500 olsun -hatta içmeden ayık kafayla gidin de ruhunuz bedeninizde ters dönsün- ve arkadaş grubunuzla birlikte gidin bu grubun içine karışın. Hayatınızın deneyimini yaşayın! Torun torba sahibi olduğunuzda “ben var ya ben zamanında öyle bir ortama girdim ki sen ne yesen ne içsen böyle bi şey yaşayamazsın” diyerek süper hava atarsınız!

Sürrealist bir milenyum kanalı olmuş çıkmış...
Birileri buna lütfen dur desin. Bu programı seyreden insan evladından ne bekleyebilirsin ki ?!

13 yorum:

olmadık işler peşinde dedi ki...

Hah! ağzına sağlık:D))
Böyle bi rezil böyle bir kolpa kanal daha yoktur. Yıllardır yayın yaparlar, bir arpa boyu yol katedebilmiş değiller. Şu anlattığın sahne olsa olsa "olacak o kadar televizyonu"nda olur:)

mutlaka denk gelmişsindir, bi "GECE HATTI" var bunların. sunucusu Gökhan Taşkın... görmediysen anlatmıyım izle, her gece 23:00'te çıkıyor bu amca. offf tam sopalık tam...

Ancaaakkk! bir "gerçek kesit" vardı bu kanalda zamanında, yerel oyuncuların 3. sf. haberlerini canlardırdığı, hastasıydık, hiç kaçırmazdık:)) sarı bıyık, futbolcu saçlı adam gibi oscarlık oyuncular vardı...

oyyy!!! sustum, sustum...

Magissa dedi ki...

:))))))))))))))))

NzN dedi ki...

oleyyy yalnız değilmişim demek ki!! :)
Nasıl bir kepazeliktir bu!
Şaka gibi bi şey bunlar, gerçek kesiti bilmez miyiim, zaplarken denk geldikçe izlerdik zamanında. İzler izler komaya girerdik ama bak o kanalla bu kanalın aynı olduğunu farkında bile değildimm!! iyi oldu öğremdim! :)sağolasın, ağzına sağlık...

zehratrk dedi ki...

bende aynı fikirdeyim gerçekten hangi akla hizmetse hala yayında bu kanal ağzınıza sağlık sevgiler

NzN dedi ki...

zehratrk-Bir yandan ciddi anlamda sinir bozucu diğer yandan da komik bi kanal değil mi ?

Komikliğini de çirkinliğinden alıyor zaten:)
Ama nasıl oluyor da dayanıyor ben de anlamıyorum.

hazirmiyim dedi ki...

Var demek izleyeni... Kolay mı öyle aralıksız göbek attırmak. Yurdum insanı seviyor beğeniyor :)))

NzN dedi ki...

hazirmiyim- İzleyeni, takip edeni bol maşallah!
Aslında her kanalda ağlak ağlak diziler var. Bunlar yerine göbek atmayı tercih edenleri de bi yerde anlamak mı lazım ne?!

hirondelle dedi ki...

gerçek kesit vardı zamanında flash tv'de. bir fenomendi. bu everme programı da ilk flash tv'de çıkmıştı. kitsch eserler veren bir kanalımız kendisi.

NzN dedi ki...

hirondelle-Gerçek kesiti bilirim ama yukarıda da yazdım o kanalın bu kanal oldugunu bilmiyordum. Uzun yıllar buralardan çalıntı repliklerle dolandık ev içinde bir grup arkadaş. Vurgular falan inanılmazdı!!
Everme programının da anası bunlar mı yahu? Şimdi herkesler birilerini everiyor. Demek ki trend setter bi kanal kendisi, vizyonu var :)

hirondelle dedi ki...

sarı bıyık, evde beyaz çoraplarla dolaşma,birahane sahneleri gibi türk televizyon tarihinde hala yeri doldurulamayan öğelere sahipti gerçek kesit. ne zamandır denk gelmiyorum.

ben de geçenlerde abuk subuk bir reality programı gibi birşeye denk geldim ama anlayacak kadar katlanamadım.

evet önemli flash tv. ama bir tanesi yetiyor bence bize :))

NzN dedi ki...

ben bunun bir tanesini bile kabullenebilmiş değilim. aslında "eğlencelik" olarak bakınca hayretler içinde gülmekten kendimden geçebiliyorum ama bunu ciddi ciddi elinde çekirdek "koş kız koş, başladı. ayy elbiseye bak yine yıkılıyo be" diye ciddi ciddi seyredenleri düşününce algılarım yetersiz kalıyor :))

timeout dedi ki...

geçen gün Yalçın abimizin programına denk geldim.''Gercegin Pesinde'' dedim ki izleyeyim,nasıl bir şeymiş..
Allahımm izlemez olaydım..Programın içeriğini anlamak için en az yarım saat düşündüm.Kayıpları bulan mı,insanların sabırlarını zorlayan mı,insanları azarlayan mı :D AYrıca yalçın abimizin size az sonra bir şey göstericem,kontör atın bana..evet simdi izliyoruzla program bitti :D tam çıldırtmalık hehe

NzN dedi ki...

ben bu kanalı zaplarken aradabi izliyorum. 5dk tahammül edebilirsem ediyorum ama o 5dk da hayretlerden hayretlere düşüyorum....
millet ciddi ciddi izliyor, fakat ben kocaman bir eğlence paketi olarak bakıyorum.