30 Mar 2010

Anneme Mesaj, Kedilere Sabotaj...

Aşağıdaki fotoğrafları anneme delil olarak çektim ve resmi olarak kayıtları geçmesi için de buraya eklemeye karar verdim. Aklanıp çıkarım umarım bu yazıdan...

Bu eve taşındığımdan beri -ki 7. yılımdayım- minik balkonum semt kedileri ile aramda en büyük anlaşmazlık sebebi. Sorun balkonu kimin kullanacağı ve kime göre bu balkonun düzenleneceği!

İlk taşındığımda hemen balkona saksılar, çiçek-böcek ne varsa aldım ve düzenledim. Dişi olmasına rağmen adını Apo koyduğum sevgili kedicik bir rahat bırakmadı. Bildiğiniz didişmeye başladık. Ben kovalıyorum o gelip balkon masasının ortasına yayılıveriyor. Tekrar kovalıyorum ve arkamı dönüyorum bu sefer çiçeklerin toprakları ile uğraşıyor.Kovalıyorum yatak odamda bitiyor, kovalıyorum mutfak çöpünü karıştırırken buluyorum, kovalıyorum apartmana girerken mırr mırr bacaklarıma dolanıyor, kovalıyorum balkonda kurulan kahvaltı masasının baş konuğu ilan ediyor kendini, kovalıyorum balkona işiyor, kovalıyorum çığ gibi büyüyerek geliyor. Çıldırttı beni, çıldırttıı!!
1 yılın ardından soğuk geçen bir kış benim balkona kendisine özel hazırlanmış, içi battaniyeli bir kutucuk koymamla birlikte yıldızımız barıştı. İtiraf ediyorum beni bir ara cinnet geçirme noktasına getirdiği için onu balkonda mahsur bırakmış, kurtarmaya gelen komşuma da "ahh ahhh zavallıcık, nasıl da atlamış oraya da çıkamamış, yazıııkkkk, hiçte duymadım sesini " diyerek bir güzel piyes sergilemiştim. Severim hayvanları hem de çok ama bu olaydan hemen önce balkon dolabının üstünden ocaktaki tencereye atlayınca daha ne yapsaydım a dostlar? Aldı ama dersini :) Bir daha girmedi eve...

Bizim Apo kendine alt katta daha sıcak bir yuva ve daimi yemek bulunca artık benimle pek dalaşmıyor fakat arkadaşlarına mı haber etti ne kedilerin biri gidiyor diğeri geliyor. Hadi geliyorlar, hadi masaya bir güzel kuruluyorlar ben de arkalarından sürekli siliyorum, süpürüyorum hatta balkonu kullanmaktan vazgeçme noktasına gelmek üzereyim amaa zavallı çiçeklerimden, canlarımdan ne istiyorsunuz a kediler?? Baksanıza nasıl da kurulmuş zavallı sardunyamın üstüne. Senin canın can da benim sardunyamın ki patlıcan mı ey kedi efendi?? Çekil iki dakika üstünden de o da alıversin miss gibi güneşten nasibini, yeşilleniversin güzel yaprakları tekrar, çiçek versin, versin de bizi güldürsün.

Annem için çektim bu fotoğrafları demiştim ya yukarıda olay şudur:
Annem geçenlerde bana geldi hemmen balkona attı kendini ahh ahhh vahh vahh nidalarıyla başladı söylenmeye. Vay efendim ben bu sardunyalara neden su vermiyormuşum, neden bunlara bakmıyormuşum, onlardan vaz mı geçmişim ben, çıkmayan candan ümit kesilmezmiş miş miş miş...
Yahu ben onlara gözüm gibi bakarım bilmez misin canım kadıncım.
 Canım onlar benim, öperim, koklarım, gübrelerim, keserim, konuşurum onlarla ben. Anlatamadım anneme bu kedi sorununu bir türlü. Ben bakıyorum, kokluyorum, yediriyorum, içiriyorum, arkadan serseri kediler gelip köşk olarak kira bile ödemeden kuruluveriyorlar yavrularımın yuvasına.
Ne yapayım anne sen söyle??
Bunlar da kanıtlarım, bakınız ve lütfen bana hak veriniz. Ayrıca akıl da veriniz.  Ne yapayım, ne edeyim de barışayım bu kedilerle?  Yoksa ben bunları yine balkona kapatacağım .




p.s.Bu arada bu kedi kapatmak için kullandığım balkon başka bir balkon. Mutfağa kadar gelme cesaretini gösteren 'kıymetli' kedilerimiz ancak tanışma şerefine eriyor....

4 yorum:

zizim bizim dedi ki...

tatildeyken denizde kocaman balıklar, balayında olan bir çift de ekmek atıp, süzgeç benzeri bir aparatla onları yakalamaya çalışıyor :) neyse lokanta sahibi onlara şöyle dedi "o gördüğün balıklar var ya senden benden akıllı" sanırım bu kediler de senden benden akıllı, çiçeklere yazık olmuş arada...

NzN dedi ki...

Zizim bizim- lokanta sahibine bayıldım, arada bir bizim ofise de uğrasa ya :))
ben bu kedilerle ne yapacağımı hiiç bilmiyorum. bu sabah yine bacaklarıma dolandılar mırr mırr. biliyorlar ya bana neler yaptıklarını hep sevimli yüzlerini gösteriyorlar ee ben de dayanamayıp seviyorum. Hoop kurdugum otorite yine sıfıra iniyor ve yeni baştan...

Yazmak Keyiftir dedi ki...

Bu maymunların pardon(kediler) bütün numarası bu mırr mırr da saklı. Bütün hile, sihir onun içinde..
Bir de sardunyaların perişan olmasına bu adilerin işemesi sebep oluyorr.
Yaa ben adileri de seviyorumm ne yapiyimm ruhum adi.
Sevgiyle...

NzN dedi ki...

sevgili Ali İkizkaya,
ben kedileri severken ayı misali parçalayabilirim:) ama çiçeklerimle en az onlar kadar kıymetli. dolayısı ile işemesinler arkadaşım çiçeklerime yaa!! gözüm gibi bakıyorum ben onlara!!!

gıcık ediyor beni bu huyları GI-CIK!!