19 Eki 2010

Korsan Taksiye EVET!

Sabah vapurdan indim ve toplantıma yetişebilmek için taksi aramaya başladım. 2 damla yağmur düşünce taksiciler kendini kral sanıyor ya memleketimde hah! işte bundan sebep ortalarda taksi yok. Olanlarda kendine uygun bir güzergah belirlemiş ve keyfine göre müşteri seçiyor...
Hal böyle olunca ben de iki satır ilerleyip oradan binmeye karar verdim. Tabii ki başka bekleyenler de vardı. Fakat adabınca kendi aramızda bir sıra yapmış bekliyoruz. Öndekiler gelen ilk boş taksiyi alıyor falan...
Sıra bana geldi sonunda ve uzaktan boş bir taksiyi gözüme kestirdim. El ettim direkt. O da bana göz kırparak(farlarıyla tabii ki ) onayladı  ve tam benim  önümde durdu. Ben kapıya doğru ilerlerken araba da ilerlemeye başladı. Trafikten dolayı daha uygun yer arıyor heralde kendine duracak diye düşünerek arkasından devam ettim. Tam elimi kapıya atacağım bizimki tekrar ilerlemeye başladı. Ben de aynen peşinde... Birazcık ilerde cep kılıklı bir yer var (kurallara uygun bir şekilde durarak yolcu alacak diye düşünmüştüm) oraya gitmeye çalışıyor sanarak bir atılımda daha bulundum ki aynı anda bir çift daha kapıya doğru atıldı. Ben tam onlara kızmaya  "bu taksi  benim için durdu" demeye hazırlanırken bizim taksici tekrar ilerledi. Şaka gibi yani!! metre metre ilerliyor biz de kapıyı yakalamaya çalışarak peşinden koşuyoruz. O duruyor biz ilerliyoruz. Biz ilerliyoruz o kaçıyor.
Sonunda park etmeye karar verdi. Hepimize birden dönerek  müşteri almıyorumu anlatmaya çalışan bir kaç hareket yaptı. En azından biz öyle sandık. Yanımızda duran takım elbisesi, markalı bavulları ile Beşiktaş'ın göbeğinde duran gavurcan kılıklı adam dikkatimi çekti o anda. Çift ile birlikte söylenmeye başladık. "Tabii elinde bavulları gördü ya havaalanıdır diye düştü bunun peşine" şeklinde karşılıklı çemkirdik. Fakat taksici arabayı park etti ve indi arabadan ve farklı bir yöne doğru yürümeye başladı. Biz de "haa bu da bize kapak olsun" diye düşüne düşüne başka bir taksinin peşine düştük. Çift ilerledi ben bekledim. O anda  biraz daha yürümeye karar verdim ve tekrar taksicinin o tarafa doğru döndüm ki ne göreyimm!!! Bizimki almış fiyakalı bavullu abinin malları bagaja koyuyor. Gavurcan abi de arka koltuğa bir güzel yerleşiyor. Kuntiz taksici bize oyun yapmış meğer!!!
Yanına kar bırakır mıyım sizce? Bir akıllı sensin di mi? PIŞIIIIKKK !! En azından kendi içimi rahatlatmadan bırakmam seni. Dur bekle geliyorum...
Hemmen adımlarımı hızlandırdım ve hareket etmeden yakaladım onları. Kapısına vurdum ve kapıyı "buyrun hanımefendi" diye açtı bizimki. Ban seeeen kibar da olmayı denermişş diye düşünerek içimdekini kusuverdim suratına;
"Tebrik ederim sizi. Bravoo!! İnşallah bütün gün müşteri bulamazsınız"
Ben lafımı dedim ve kapıyı da açık bırakarak yürüdüm gittim. Arkamdan homur homur söyleniyordu. Umrumda değil. Astığım astık, kestiğim kestik şeklinde dolanan taksicilere uyuzum ben uyuz!! Sadrazamın ne tarafından düştü acaba bu adamlar?!
Sonra utanmadan birleşip korsan taksiye hayır demiyorlar mı aklım almıyor. Sizler böyle olduğunuz sürece korsan taksiye evet!!!


not: bu post hilal'e gitsin istedim. daha dün taksici hikayelerine ne oldu diye sormuş daha çok isterim demişti :) gönülden istemişsin demek ki buyur cicii :)

13 yorum:

zoitsa dedi ki...

sizin bu taksi olaylarınız çok zor yaa allahtan biz dolmuşa talimiz:)

Maskülen dedi ki...

Seviyorum korsan taksileri. Sarılardan nefret geldi artık. Resmen müşteri seçiyorlar. Duraktan kıçlarını kaldırmak o kadar zor geliyor ki bazen yakın mesafelere. Korsan kullanıyorum valla. Ohhh canıma değsin...

battodol dedi ki...

Gözünü seviyim Ankara taksicilerinin 1 numaralar ama AŞTİ'dekiler var ya İstanbul'dakilerden beter.

adım adsız dedi ki...

Seni okumak keyifli, yine de öyle içten müşterisizlik duası etmeseydin, korkarım artık iflah olmaz o taksici, yakında simit tablasıyla görürsün gibime geliyor :)

NzN dedi ki...

zoitsa,
şanslılardansın o zaman cici...

maskülen,
ben de korsana bayılıyorum diyecek noktaya geldim sırf bu adamların kendini bilmez tavırlarından dolayı..

battodol,
kıymetini bilin güzel taksilerin :)

adım adsız,
ben sadece bugün için içten içten dua ettim ama :) bir gün parasız kalsın, müşteri bulamasın ve bulamadıkça da benim söylediklerim çınlasın kulaklarında inşalaahhh...
bir günden de bi şeycik olmaz anacım onlara :)

Burcu dedi ki...

bend eöyle içime dert olurdur esmen bu durum. allahım şu kendimizce uyanık olmaya harcadığımız enerjiyi gerçekten insanların hayatına saygılı yaşamak ve çalışkan olmak için harcasaydık nasıl bir ülke olurduk diye düşünmekten alamıyorum kendimi

hilal dedi ki...

çok teşekkür ederiim :) ama böyle bi istekte bulunupta hemen yazacak bişey bulmanıza üzüldüm tühh :( Suratına beddua etmek iyi bir cesaret çünkü bazıları çok çirkef oluyolar :)) Birde yüzüne tükürsen yarappi şükür derler eminim. Dün akşam bende taksideyken aklıma sen geldinn :)))

NzN dedi ki...

ah burcu'cum bizim aklımız böyle işler. toto sıkışmadıkça ve kendimize yontacak bir şeyler bulamadıkça kılımızı kıpırdatmayız malesef...

hilal,
aslında beddua değil yani bu bedduaysa çok üzülürüm. hayatımda şimdiye kadar hiç kimseye beddua etmedim ben, herkes kendi görmesi gerekeni zamanı gelince görecektir. fakat böyle keriz yerine de koyunca adamı bir uyarı ateşinde bulunmak gerekiyor tabii :)
çirkef diye sinersek ooo başımıza gelmeyen kalmaz wallaha...
ben uğraşıyorum sırayla hepsiyle, bakalım bir gün başıma bir şeyler gelecek mi ?! hoş bir gün bunlardan biri beni kaçırmaya kalkıştı ya o da ayrı bir hikaye :)

Selen dedi ki...

off, cok sinir... motorsiklet al kendine :)

Deli Anne dedi ki...

İstanbul'un parasızlıktan çok şikayet eden ama bence fazlasıyla tok taksicileri.. Ben yazsam destan olur bunların uyuzluklarını. İyi ki hepimiz silah taşımıypruz yoksa bu taksici cinayetleri her an olabilird ist. da...

NzN dedi ki...

selen,
motorsikleti de düşündüm bi ara hatta sınava girdim, geçtim falan ama sonra bu trafikte gerçekleşen kazaları görünce ehliyeti almadan vazgeçtim :(

Deli Anne,
Bende de daha ne taksici hikayeleri var daha...ve kesinlikle haklısın çok tok anacım bunlar çook

Kırmızı Çizmeli Kedi dedi ki...

Sen yine iyi dayanmışsın. Şiddete meyyal bir yapım var benim. Öyle bedduayla falan yırtamazdı yani herif(herifi burda bilinçli kullandım) Çok zorunlu kalmadıkça kendi arabam dışında araca binmem. Şükür Ankara'da taksicilerin içinde böyle sıkıntılı olanlar da çok yok ama az çok biliyorum yine de... Allah kolaylık versin ne diyeyim...

NzN dedi ki...

kırmızı çizmeli kedi,
anladığım kadarıyla ankara taksileri çok daha edepli bizimkilerden.
istanbul taksicileri astığım astık, kestiğim kestik modunda dolandıkları için deli oluyorum ve fırsat buldukça da korsan taksi kullanıyorum. aslında keşke hep birlikte sadece korsan kullansak 1 aylığına da anlasalar işlerinin kıymetini!!