12 Kas 2009

Pet Şişeler Yasaklanmış!




Daha haftasonu bizim kızlarla İstanbul’a dönmeye çalışırken arabada aynı konu tartışıldı.Bugün gazeteyi karıştırırken de bu habere denk geldim.Böyle üst üste karşıma çıkıyorsa vardır elbet bir sebebi dedim ve buraya taşımaya karar verdim bu konuyu .

Haber şu şekilde: Avustralya’nın Bundanoon kasabasında plastik şişeler yasaklanmış!İlginç değil mi ? Bence gayet ilginç, hatta radikal bir karar.Geçen aylarda da Almanya’nın bilmem hangi kasabasında( adını hatırlayamadım şu anda) kasaba içinde araba kullanımını yasaklamışlardı ve halk da bu durumdan pek memnundu habere göre.
Avustralya’nın bu radikal kasabasında da durum aynıymış.Kasaba marketlerinin raflarından plastik şişelerin kaldırılması onuruna törenler falan düzenleniyormuş.Esnaf da sonuna kadar destekliyormuş bu kararı falanmış filanmış...
Bence bu işin oluru da budur.Yani kalkıp habire oralarda buralarda “o zararlı”, “bu pek fena”, “aman ha ondan uzak durun sizi kanser yapar”, “hele şuradakini kapınızdan içeri sakın ha sokmayın” demek yerine toplu bir karar ile büyük markalar (hatta hükümet desteği ile-çok ütopik oldu farkındayım-) bu tarz “zararlılar”ı hayatımızdan çıkarmak adına bir şeyler yapmalı.Sonuçta pet şişede su o kadar pratik bir çözüm ki radikal bir tavır alınmadan öyle bir anda hayatlarımızdan çıkamaz gibi geliyor bana.

Ben kendi çapımda plastik torba kullanımını minimuma indirmeye çalışıyor ve çantamda Lösev’in yaptığı ve online olarak satışa sunulan çantalarını taşıyorum(aşağıda linkini ekledim). Ama plastik şişelerden su içmeye devam ediyorum.Çantamda her daim matara taşıyamam malesef.Madem bu kadar pis , tüh, kaka bu ürünler birileri de bi zahmet bi harekete geçse ne şahane olmaz mı? Şahane olmasına olur da bu memlekette olamıyor işte. En son örneğini de GDO’larda yaşadık(onu da bir sonraki yazı konusu yapacağım sanırım )

Hemen bir klişeyle sonunu getiriyorum yazının: Burası Türkiye!!Sonunda para yoksa neden dokunalım ki!

Unutmadan söyleyeyim.Raflardan plastik şişeler kalkıyor da yerine ne mi geliyor; tekrar kullanılabilir su mataraları! Bu da pek matah bir çözüm değil bana göre ama neyse...En azından küçük cam şişeler gelseydi de daha pratik olsaydı.Kasabanın her yerinde sokak çeşmeleri varsa ne alaa!!

Lösev Online Satış Mağazası
www.ispanak.com.tr

Hiç yorum yok: