30 Kas 2009

Güneşköy "Bahçemiz" Projesi


Daha önce Güneşköy’den bahsetmiş, mail attığımı ve cevap beklediğimi yazmıştım. Mail yolu ile direkt yetkili isime aklımdakileri sordum ve gelen cevapları aynen aşağıda mini röportaj tadında yayınlıyorum.
Evren Yılmaz’a özellikle burada teşekkür etmek istiyorum. Hem böyle güzel bir projeyi başlatmış ve yürütmekte oldukları için hem de bana aklımdaki sorular konusunda yardımcı olduğu için.
 “Bahçemiz” projesi gerçekten de benim gibi tembeller için bir çözüm gibi duruyor. Bir kere paranızı ödüyorsunuz ve 4-5 ay boyunca oturduğunuz yerden “gerçek” organik sebze&meyve alabiliyorsunuz. Yani orada burada “acaba gerçekten organik midir?” kaygısını taşımadan sebze aramıyorsunuz. Direkt adresinize haftalık olarak gönderiliyor. Şu anda sadece Ankara içine gönderim yapılabiliyor. Malum üstüne bir de kargo giderlerini eklediğiniz de rakamlar alıp başını gidiyor ve bu hizmet cazip olmaktan uzaklaşıyor. Fakat merak etmeyin İstanbul ile ilgili de buna benzer bir yazı hazırlayacağım, araştırmaların devam ediyor.

Özellikle evde çocuk olan aileler için ideal bir çözüm olduğunu düşünüyorum.

Buyurun başlayalım:
NzN : “Bahçemiz”   projesi amacı ve genel işleyişi ile ilgili sizden kısa bir bilgi rica edebilir miyim?
E.Y. : Bahçemiz projesi 4 yıldır devam etmekte, kar amacı gütmüyor, kendini kurtarmaya çalışıyor, para kazanılırsa gelecek seneye aktariliyor. Amaç toprağı kirletmeden, suyu akılcı kullanarak da tarım yapılabileceğini göstermek. Köylüye örnek olmak, pazar yaratarak yavaş yavaş işi köylüye devretmek. Her yıl nisan, mayıs gibi duyurular yapıyoruz, üye kaydı alıyoruz. Yaklaşık 20 hafta sebze dağıtılıyor, ilk haftalar ve son haftalar sebze miktarı azalıyor, kurular, salça ve bazen de turşu ile zenginleştirmeye çalışıyoruz.
NzN: Bütün bu hizmetin bedeli nedir peki?
E.Y. : Bu sene 600 TL idi, 3 çiftçi, 2 dağıtım elemanı çalıştı, bütçeyle ilgili bilgileri web sayfamızda da bulabilirsiniz.
NzN: Bu ücret  sadece 1 kere mi ödeniyor yoksa aylık mıdır?
E.Y. : Ücret 20 haftalik (yaklaşık) sebze dağıtımı için. Her yıl yeniden ödemeniz gerekiyor ama her yılın sadece 20 haftası sebze alabiliyorsunuz. Bu sene temmuz 13 gibi başladı dağıtımımız,  geçen hafta da sona erdi. Ayrıca 600 TL’yi taksitlendirerek de ödeyebilirsiniz.
 NzN: Üyeler sebzeleri seçebiliyor mu ve haftalık ne miktarda gönderimler yapılıyor?
E.Y. : Her hafta tarlada çıkan sebzeleri üyelere paylaştırıp evlerine bir kutu sebze gönderiyoruz. Kutunun kilosu değişken, içinde olmasını istediğiniz sebzeleri siz seçemiyorsunuz, tarladan ne çikarsa ona göre biz gönderimi buradan organize ediyoruz.

Güneşköy'de daha farklı projeler de var. Aşağıda linkini paylaşıyorum, detaylı bilgiler için inceleyebilirsiniz ve bence incelemelisiniz de. Ben özellikle gerçekten organik sebzeye kolay yoldan ulaşmak isteyen biz "tembel" camiası için bu proje hakkında faydalı ve pratik bilgiler ile ilgilendiğimden dolayı bu kadarını burada paylaşıyorum. Yoksa yaz yaz bitmez...

Afiyetler olsun efendim...

www.guneskoy.org.tr

Hiç yorum yok: