5 May 2011

Hıdrellez

Bu akşam pilatesten sonra arkadaşımızın teyzesinin bahçesinde Hıdrellez kutlamaya gidiyoruz. Heyecanlıyım. İstanbul'a geldiğimden beri adam gibi Hıdrellez kutlamadım ben. Oysa çocukluğumun en tatlı, en neşeli, en mutlu, en heyecanlı ve en güzel anıları Hıdrellez kutlamalarının arasındadır.
Tüm mahallede sabahtan bir heyecan başlardı. Çocuklar için en büyük eğlence akşamüstü yakılacak kocaman ateşti. Ateşin üstünden atlayacağımız anın gelmesi için saniyeleri sayar, "Kim en çok atlayacak" "Kim hiç ateşe değmeden karşıya geçmeyi becerebilecek" ve "Kim ateşin en yüksek olduğu anda atlamayı başarabilecek" diye sidik yarıştırır ve çok eğlenirdik. Anneler için en büyük eğlence ise hayal kurmaktı. Herkes 1 hafta önceden hayallerinin arasında kaybolmaya başlardı. En büyük hayallerini yazar-çizer ve illaki aralarına bozuk para koyarlardı asmadan önce gül dallarına. Bazısı gülün dibine gömerdi. Bennim annem de gömenlerdendi. Dolayısı ile eski evimizin bahçesinin derinlikleri hala  büyük hayallerle doludur...

Hepimizin evleri bahçeliydi. Dolayısı ile minik saksılarda gül fidanları aramak gibi derdimiz yoktu o zamanlar.  Annelerimizin bahçelerinde renk renk, çeşit çeşit ve boy boy güller her daim vardı. Seç- beğen-al şeklinde asar ya da gömerdik hayallerimizi.Gece yarılarına kadar bahçelerde, balkonlarda oturulur ve herkes ama istinasız tüm mahalle is kokardı mis mis ve o gece bütün evlerdeki ahali banyo yapardı pazar günü olup olmamasına aldırmadan, beklemeden.
Banu'nun şu yazısını okuyunca bir anda dönüverdim o günlere. Özlemişim. İçim cız etti ama  aynı zamanda da yüzüm güldü. Ne kadar güzeldi çocukluğum. Bunun gibi anılar ve lezzetlerle dolu çocukluk günlerim. Benim yavrum da bunları yaşayabilecek mi acaba diye düşünüyorum. İstersem yaşatırım elbet ama bunun için prodüksiyon yapmam lazım. Artık kendi doğallığında olamıyor böyle şeyler. Her evin, her mahallenin kendi içinde olurdu bunlar o zamanlar. Şimdi arayıp bahçeli evleri olan tanıdıklar buluyor ve oralarda toplanıyoruz. Hayat değişiyor. Doğal döngü değişmesi üstüne zaten. Fakat keşke gelen gideni aratmasa diyorum bazen. Hep iyi ki'lerimiz olsa bu hayatta.
Ben bu akşam gülün dibine bunu gömmeyi düşünüyorum. İyi ki'lerle dolu bir hayat diliyorum tüm insanlık adına.
Tabii ki yanına sadece bana dair 2 satır dileğim de yok değil  :))

Neşeli günler dilerim hepinize....

5 yorum:

Meyra dedi ki...

hiç ateş üzerinden atlamadım koca kız oldum atlayamamda sanırım:)) ama ben çocukken ve hala devam eden ritüelim akan suya atmaktır yazdıklarımı ve resimlediklerimi:)) annem derki suya atki su gibi hızlı olsun..anlayacağın akşam akan dere suyuna gidicem allahtan bu ara yürüyüşte farkettim acaip hızlı akıyor:)) dileklerin kabul olsun..

Serap dedi ki...

Tüm dilekleriniz bir an evvel kabul olsun dilerim...

Barbygirl_here dedi ki...

Tum dileklerin kabul olsun canim ^_^

TR'de kutlamak daha farkli ve anlamli,burada pek tadi olmuyor, bir de gulun dibine para koyup ertesi gun alip tum sene cuzdaninda tasiyorsun :) Ne ilginc gelenekler :)
Ama keyifli ve yapilasi :)

Sittirella dedi ki...

Eğer sabah olmadan bu satırları görebilirsen güzelim; benim için de bir kaç şey dile ne olur...
Hayallerinin gğmülü kalmaması dileğimle.

NzN dedi ki...

meyra'cım,
kesin atlarsın ve hatta seneye bunu deneyimlemelisin :)

serap,
Hepimizin dilekleri gerçek olsun umarım ama hep iyi olanlar :)

FerahFeza'cım,
oralarda da kutlanıyor mu ki bu Hızır Amca'nın gelişi ? :)) yani türkler arasında...

Sittirella,
ah be canımmm accık geç gördüm maili ama olsun ben zaten hepimizin, herkesin adına diledim. hep iyi ki'lerimiz olsun dedim hatta

sevgilerrrr