2 Nis 2010

Biletix'in Hizmet Anlayışı

Salı günü Biletix’ten Akbant Sanat’ta uzun zamandır görmek istediğim bir oyun için bilet aldım. Hatta arkadaşım, ben ve babası birlikte gitmek üzere plan yaptık. Hepimiz adına da bileti ben aldım. Son dakika gelişmeleri ile birlikte ablamın doğum gününün bir gün önce ve şehirdışı diyebileceğimiz bir yerlerde kutlanacağı belli oldu.

Durum böyle olunca ben Cumartesi günü oyuna gidemiyorum. Aradım Biletix’i ve durumu anlattım. Paramı iade edin demedim tabii ki . Fakat “aynı mekanda bir sonraki hafta kullanmak için biletimin tarihini değiştirseniz, mümkün müdür acaba?” deme gafletinde bulundum. Uykudan uyandırdığım çok belli bir sesle telefona çıkan delikanlı bir şeyler mırıldandı ve kapattı telefonu. Herhangi bir değişiklik, iade vs . yapamıyorlar...

Bu devirde hala böyle bir hizmet nasıl olamıyor anlamıyorum ben bunu. Hadi oyuna 1 haftadan az bir süre kaldığı için iade yapmıyorsunuz, eyvallah o kısmı anladım. Yapmayın zaten. Bizim milletimiz henüz bu uygar yaklaşımlara hazır değil. Alır alır biletleri sonra son dakika golü ile iptal eder, koltuklar boş kalır sonunda... (Bunu da gayet güzel başaran oda tiyatroları var ya neyse onların derdi para değil, sanat çünkü...) En azından aynı oyunda tarih değişikliğine izin ver kardeşim. Kocaman kocaman şehirlerde kocaman kocaman hayatlar yaşıyoruz. Her dakika bir plan program değişikliği olabiliyor, son anda iş çıkabiliyor. Önceden bilet almazsan yer bulamazsın. Benim gibi temposu, programı önceden belirlenemeyen biriysen de son anda bilet bulamazsın.

Hadi buna da tamam dedim. Son bir atakla “O zaman biletleri arkadaşlarımın olduğu yere ulaştırın lütfen, oyun günü gişeden alırız diye program yapmıştık fakat ben yokum, dolayısıyla onlar da benim kartım olmadan alamazlar oradan bileti” dedim. Kesinlikle yapamazlarmış efendim. Benim kartım olduğu için sadece ben alabilirmişim. Hayat kolaylaştırmak ya da çözüm bulmak adına sizin herhangi bir tavsiyeniz var mı peki dedim. “Yok malesef” dedi. En azından kendini farkında. Peki ben ne yapmalıyım şimdi? Kart bende, biletleri , benden başkasına göndermiyorlar, ben Cumartesi gidemiyorum, para iadesi yapmıyorlar. Kalakaldım!

Hiç bir iş yapmadan bilet fiyatlarının üstüne 2 TL hizmet bedeli ekleyip oturdukları yerden para kazanıyorlar ve hizmet ihtiyacı doğduğu zaman ortada yoklar. Ne güzel ya ben de al-sat yapıp para kazansam ne şahane olur. Bu devirde müşteri memnuniyeti, tüketici hakkı denen şeyler var. Firmalar şaşırıyor artık müşteri için neler yapacaklarını. Biletix’te tık yok! Haksız mıyım? Ben mi abartıyorum? Artık bu devirde ve bu tempoda hayatımızı kolaylaştırmaya, bizleri daha rahat ettirmeye çalışması gerekmiyor mu hizmet sektörünün?

p.s. şikayet maili göndermeyi deniyorum bakalım ne olacak.

8 yorum:

Sinem Ergun dedi ki...

Yarama tuz bastın, yazın benide deli etmişlerdi, çok önceden aldığım bir etkinliğe şehir dışında olduğum için gidemedim annem gitsin bari dedim aradım olmaz dediler, çzöüm dedim yok dediler, annem o benim versenize şu bileti, dilekçe yazıyım noter tasdiki yapıyımm dedim yok yok, ne çözümsüz şirket, hayır şimdi tiyatro festivali var onun biletlerini nasıl alıcam yine mi biletixe kaldık napıcaz bilmiyorum, sana kolay gelsin, gazan mübarek olsun, allah sabır versin,

NzN dedi ki...

Sanat Notları- Yazdım yazdım sevgili blogger kabul etmedi, hata verdi...
Bu çözümsüzlük yaklaşımı beni deli ediyor. Başkasına ver bileti de kullansın, faydalansın di mi ama ?! Yok efendim onlar hayat kolaylaştırmaz, zorlaştırır,üstüne de bunun için para alır...
Ben de tiyatro festivali ile ilgili geçen gün biletlere baktım da elim gitmedi Biletix üstünden almaya...
Mailime adamakıllı bir cevapla dönecekleri hiç sanmıyorum açıkçası ama ben uğraşmış olayım da gerisi onların beceriksizliğine kalsın...

Chilek dedi ki...

Hep aynı hep aynı bende de böyle bir hikaye var,sinir bozucu:(

NzN dedi ki...

Chilek- Ne kadar çokmuş bu tarz hikayesi Biletix'in...
Bunlara bir noktada da bağlı kalmak ayrıca deli ediyor beni...

Imge dedi ki...

Biletix'ten nefret ediyoruuuuuummm!! İKSV'nin Sinema ve Tiyatro Festivalinin biletlerini de sırf bu yüzden gidip İKSV ana gişeden alacağım. Mybilet daha yaygın olsa keşke.. Oyuna iki saat kalana kadar aldığın bileti açık paraya çevirebiliyorsun ve sonra başka bir etkinlik için kullanabiliyorsun. Toplu bir tavır gerek bu Biletix'e bence!!

NzN dedi ki...

Imge-Bu Biletix'in ne çok olayı varmış böyle. Ben de genelde ilgili firma ya da kuruluşun kendi web sitesinden alıyorum biletleri. En kötü telefonla alıyorum. Fakat bazılarında el mahkum Biletix'e kalıyoruz işte. Bu durumda da başıma açılan işe bak. Bana çözüm öneremedikleri için kredi kartımı arkadaşıma verdim ki o alabilsin kendi biletlerini. Ne kadar sinir bozucu değil mi??
Şikayet maili attım dedğim gibi ama hiç ümitli değilim.
Mybileti'i hiç kullanmamıştımi hoşuma gitti bu uygulama. Onlarda da istediğim bileti bulamıyorum, adamlar tekele almışlar biletleri kazık üstüne kazık...

MAVİ TUTKU dedi ki...

Çok haklısınız. Bunların amacı hizmet değil, sadece ticaret..

NzN dedi ki...

Onuncu Köyün Adamı- Yalnız olmadığımı bilmek iyi geldi. İmge'nin dediği gibi toplu bir tavır koymak ve kendi kendilerine beceremedikleri şeyi tüketiciler olarak bizim başarmamız lazım sanırım.

Yoksa oturdukları yerden para almak en kolayı. 2 TL'de az para değil bilet başına, karşılığında hizmet bekliyoruz doğal olarak!!