26 Şub 2010

Baby Shower & Süsleme & Hediye ...

Uzun zamandır bu yazıyı bekletip duruyorum. Blogcuanne’nin yazısı ile birlikte hızlandırmaya karar verdim ki birilerine faydası olacaksa gecikmeyelim...

Baby Shower’ın tam olarak ne olduğunu merak edenler yine Blogcuanne’nin sayfasında detaylı bilgiyi bulabilirler. Olmadı internete yazıverin, milyon tane sayfa dökülüyor.

Bu konsept ülkemize geldiği ilk zamanlar ben de hemen “özentilik” işte demiş, üstüne de bir güzel burun kıvırmıştım. Fakat zamanla bu düşüncem değişti. Aslında bu özentilik değil. Tam tersi gerçekten çok faydalı bir organizasyon.

Şöyle ki:
Öyle ya da böyle doğum yapan kadına, aslında bebeğe hediye alıyoruz. Ee madem bunu yapıyoruz o zaman ihtiyaca yönelik bir şeyler almanın nesi sakıncalı olabilir ki? Zaten son haftalarında hareketleri kısıtlanan anne adayları bebeğin hayatlarına gelmesi ile birlikte bir müddet için önceki hayatlarına oranla daha “evcimen” bir hayata geçiş yapmak durumunda kalıyorlar. Daha acımasız açıklamak gerekirse yok öyle taktım çantamı koluma çıktım Pazar yoluna! En azından bir süreliğine...
Şimdi bizler doğumdan sonra kendi kafamıza göre elimize hediyemizi alıp “ Ben geldiiimm. Bak ne de cici bici hediyeler getirdim bu yavruya. Aman da aman” diye dikiliverirsek kapıya bana göre faydadan çok kargaşaya sebep oluruz.
Neden mi?
Çok basit. İlk başta alınan hediye anne ve babanın zevkine uymayabilir. Hadi uydu diyelim zaten ondan milyon tane alınmıştır ya da başkaları bizden daha önce getirmiştir. Tamam değiştirme kartı ile alıyoruz hediyelerimizi ama bu taze anne hangi ara çıkacak da değiştirecek bu hediyeyi? Dolayısı ile gelen bu tarz hediyeler hooopp rafa kaldırılıveriyor ve bir sonraki doğuma hediye olmak üzere bekletiliyor. Aynen borcam gibi yani!! :)

Uzun lafın kısası anne adaylarının hazırladığı listelerden hediyelerimizi seçmek bana muhteşem bir fikir olarak geliyor.  Bizde henüz bebek mağazalarında oluşturulan böyle ihtiyaç listeleri yokmuş. Ben zaten öyle bir yol olduğunu da bilmiyordum. Dolayısı ile biz bu organizasyonu kendimizce değiştirdik ve sonuç gayet başarılı idi.
Nasıl yaptık?
Basılı bir davetiye göndermek yerine herkesi e-mail yolu ile davet ettik. Davetiyeyi gönderirken ekine de bir ihtiyaç listesi ekledik. Aynı ihtiyaç listesine bir kolon daha ekleyerek yiyecek&ikram vs sorununu da çözdük. Davetliler aynı liste üstünde yiyecek olarak ne getireceklerini ve hangi hediyeyi seçtiklerini belirtti ve listeyi bana geri gönderdi. Ben de düzenli olarak bu listeyi tüm katılımcılar ile paylaştım. Böylece bebeğin gerçek ihtiyaçlarını karşılamış olduk. Hiç bir hediyenin değiştirilmesi gerekmedi! Ne büyük lüks!

En büyük sorunlardan biri de süsleme işi bu tarz organizasyonlarda. Aslına bakarsanız sorun da değil ama bütçesel olarak en zorlayan kısmı burası. En başta geleni de kapı süsü. En ucuzunu Tahtakale’de bulabiliyorsunuz. Onun bile fiyatı 50TL civarında.
Peki biz ne yaptık?
Tasarımcı bir arkadaşımızdan rica ettik ve istediğimizi güzelce anlatarak ona çizdirdik. Bir tanesi 1m boyunca bir leylekti. Leyleğin ağzında da malumunuz olmazsa olmaz bir bebek. Bu bebeği de bizim deli kızın bebesi olsa olsa böyle olur diyerek elleri kafada ohhh yan gel yat Osman şeklinde çizdirdik. Diğeri de erkek bebek tulumu. Onu da 50cm boyunda hazırlattık. Sonra bunları 3mm’lik fotoblok üstüne dijital baskı yaptırdık. Dijital baskı yapan yerleri bulmak inanın çok kolay . Buyurun bir tanesini hemen paylaşıyorum http://www.teknikservis.com.tr/. Toplamda da bu ikisine 35 TL para verdik. Geri kalan süsleri de kendi kendimize yapmayı tercih ettik. Zaten bu tarz fotobloklardan istediğiniz kadar yaptırıp bastırabileceğiniz için geriye küçük detaylar kalıyor. Tahtakale’den gidip tüller, ponponlar, kurdeleler, çift taraflı bant ile yapıştırılabilecek minik süsler aldık ve başladık istediğimiz gibi şekillendirmeye. Biraz da balon alıp etrafa atarsanız tamamdıırr... Bir de http://www.ilkhediyem.com/  sitesinde promosyon bölümünden uygun rakamlara bir şeyler bulabilirsiniz. Promosyon kısmının dışında da güzel süsler uygun fiyatlara satışta... Ben bakarken diğer sitelere göre gayet makul kalmıştı rakamlar.

Son olarak gelenlere “ İyi ki de geldiniz, aman efendim ne iyi ettiniz de bizi şereflendirdiniz” demek usuldenmiş. Bunun için genel tercihler kurabiyeler, çikolatalar şeklinde. Fakat bizim tercihimiz Tema ve Koruncuk’tan sertifikalar oldu. Şimdi beklenen bebeğimiz 2 hafta içinde geliyor. Hastanede ve evde ziyarete gelenlere de bu tarz bir teşekkür hediyesi veriliyor ya . Bu sertifikaları aynen oraya da taşımayı planlıyoruz.

Tema’nın web sitesinden girerek bu sertifikaların siparişini verebiliyorsunuz. Onlar da istediğiniz adrese gönderiyorlar sertifikaları. Koruncuk için ise şu mail adresinden (zeynepkilinc@cocukkoyleri.org) Zeynep Hanım ile irtibata geçebilirsiniz. Maillerinize en geç 2. günde cevap geldiğinde inanamayacaksınız :)




2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili dont worry be happy , çok güzel paylaşımlarla karşılaştım bloğunda.Gerçekten çok hoş fikirler çok beğendim.Bundan sonra takip etmeye çalışacağım.
Sevgilerimle
A.B

NzN dedi ki...

Sevgili Red Riding Hood- Hoş geldin :)
Beğendiğine sevindim, hep beklerim...

Sevgiler.