16 Oca 2010

Dünyaya Zarar Vermeden Hediye Ver!


Uzun zamandan beri çantamda Lösev'den aldığım minik alışveriş çantaları ile dolaşıyorum. Büyük alışverişlerde olmasa da günlük alışverişlerde işimi görüyor. Manav ve günlük market alışverişlerinizden aldığınız naylon poşetlerin yerine bunları kullandığınız zaman ciddi anlamda katkınız oluyor çevreye. Kendimce yapabildiklerimden bir tanesidir bu.

Hediye alma konusunda da buna benzer çözümler aradığım oluyor tabii ki. Yılbaşı için farklı hediyeler adı altında da bir yazı hazırlamıştım. Bu seçenekler sadece yılbaşı için değil hediye ihtiyacı doğduğu her an başvurulabilecek kaynaklar aslında. Hadi hediyemizi buralardan hallettik diyelim (birilerine ya da doğaya destek ile hediye alma işini birleştirmek bir taş ile iki kuş vurmaktır bence) Paketleme işi de önemli değil mi peki?
Bununla ilgili de güzel öneriler var. Ben bu yazıyı okumadan çoook önce ablama doğum günü hediyesi olarak masaj hediye etmiştim ve bunu nasıl paketleri mi düşünürken bi anda aklıma bir şey gelmişti. Koşa koşa bir sertifika hazırlamıştım heyecanla. Kendim güzelce süslemiş ve bunu da cam bir şişenin içine koyup kurdele ile şenlendirerek vermiştim. Şişeyi de daha sonra su şişesi olarak kullanmıştı kırılana kadar :)

Hediyelerimizi birilerine yardımda bulunarak ya da organik ürünler seçerek hallediyoruz. Peki bunları paketleme konusuna gelince aynı şekilde başarılı olabiliyor muyuz? Yani doğaya zarar vermeden bir hediye seçip sonra onu öyle bir paketleyip "bu ne perhiz bu ne lahana turşusu" kıvamına gelmenin de bir anlamı yok sanırım. Internette denk geldiğim bir yazıyı aynen aşağıda paylaşıyorum. Bazı çözümleri beni biraz düşündürdü ama genel olarak başarılı bence ( neden harita almak isteyeyim ki mesela!).

  • ABD'de yapılan bir araştırmaya göre eğer satın alınan her 10 üründen yalnızca biri ambalajsız olsaydı, ev başına yılda 22 kilo atıktan kurtulurduk.
  • Yine aynı araştırmaya göre yılda neredeyse 400 milyar plastik torba çöpe gidiyor ve milyonlarcası çevreyi kirletip deniz hayvanlarına zarar veriyor.
  • Haftada yalnızca 2 torba daha az kullanarak yılda çöpe en azından 100 torba daha az atacaksınız.
Hediyelerini güzel şık paketlere saramayacak mıyız yani... İşte 6 adımda dünyaya zarar vermeden hediye vermenin yolları...
  1.  Evdeki haritaları atmaya kıyamıyorsanız bir öneri. Haritalarınız yıllardır kütüphanede değerlenecekleri günleri bekliyor. İşte bir öneri... Eski haritaları hediye paketi olarak kullanabilirsiniz...
  2. Siz sevdiklerinize hediye verirken dünyamıza zarar vermek istemeyenlerdenseniz paket kağıdı yerine kese kağıdı kullanabilirsiniz.
  3. Peki ya rengarenk kumaşlara ne demeli? Evde kullanmadığınız, eski örtü, kıyafet ne var bir gözden geçirin isterseniz. Sadece bir iki makas darbesi. Bu renkli kumaşlar sıcacık bir hediye paketi oluveriyorlar.
  4. Çocuğunuzun yaratıcılığını ödüllendirmenin bir başka yolu. Onun resimlerini hediye paketi olarak kullanmaya ne dersiniz? Eminim hediyeyi verdiğiniz kişi için de ikinci bir hediye olacaktır bu paket. Minik ressamlarda eserlerinin işe yaradığını görmekten mutlu olacaktır.
  5. Şöyle bir mutfağa bakın isterseniz, belki boş bir kavanoz bulabilirsiniz. Eğer hediyeniz kavanoza sığacak büyüklükteyse, kavanozunu içini renkli kağıtlarla doldurup hediyenizi de ortasına yerleştirebilirsiniz.































3 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Çook güzel bayılıyorum bu fikirlere böyle fikirler paylaşıp ve çocuklarımızada aşılamalıyız onlara geleceklerini hediye etmiş olruz...
Zaten onların hakkı olan geleceklerine katkımız olur ......

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Jelatin,naylon v.s. sunni şeyler yerine kağıt kullanmayı yaygınlaştırmamız gerek.Kağıt hem tekrar dönüştürülebilir hem de doğaya zarar vermez(içine zararlı boya,kimyasal v.s. karıştırılmadan üretiliyorsa tabi).
Poşet meselesi çok önemli.Çöplerimi ayrıştırmaya başladığımda farkettim;o kadar çok naylon ambalaj kullanılıyor ki.Çok gereksiz yerlerde hem de.

NzN dedi ki...

Hoş geldin Kitchen Sweet Kitchen.
Ben hala çöplerimi hakkıyla ayrıştırmayı başarabilmiş değilim. Yurtdışında yaşadığım zaman çok da kolaydı. fakat burada sadece kağıt ve camları ayırabiliyorum. Camları atacak yeri de zor buluyorum. Ciddi anlamda biriktikten sonra arabaya atıp döne dolaşa bir yerler bulup atabiliyoruz. Eskiden 2 üst sokakta cam çöpleri vardı artık onlar da kalmadı. Yaygınlaştıracakları yere eldekileri de alıyorlar.