29 Tem 2011

Gittim, Gördüm, Dağıldım ve Geldiimm

Adana'ya gittik ve geldik bile....
Tanışamadığımız bütün aile bireyleri ve aile yakınları ile tanıştım, kaynaştım, yedim, içtim ve geldiiimm.
Son güne kadar çook güzeldi her şey. Cuma akşamı kocaman bir aile yemeği ile kapı kapı tanıdık gezmekten kurtularak mutlu mutlu yedik-içtik. Yemek biter bitmez de bu sıcaklarda bu kız yapamaz diyerek beni Mersin'e yazlığa kaçırdılar. Allah razı olsun vallahi. Buralar da sıcak ama oralar daha mı sıcak, yoksa psikolojik olarak mıdır nedir bilemeyeceğim ama tahammül edilecek gibi değildi. Resmen Adana Mersin arasında hissedilen sıcaklık 10 derece falan fark ediyor. Ayrıca deniz olduğu için atıveriyorsun kendini deniz kenarına püfür püfür esiyor cicim. Ohh sefam olsun diyerek elimde kitap yayıldım. Cumartesi akşamı yazlık komşuları bizi yemeğe çıkardılar. Mersin'de balık da yemedim demem  :) O yemekte ayrı bir keyifliydi. Böyle güzel bir aileye gelin gitmek büyük bir şans :) Birlikte yemek- içmekten keyif almak, kahkahalar atmak, aynı esprilere gülüp, birlikte yapılan işlerden keyif almak güzel bir şey.
Pazar günü Narlıkuyu'ya yörük çadırlarında halalar ve amcalar ile kahvaltıya gittik. Bolcana yedik, güldük, Cennet ve Cehennem'i gördük ve evimize döndük. Pazar gününü deniz kenarında yayılarak geçirdik. Akşamüstü elimizde buz gibi biralar ile tavla sefası yapıp eve döndük ve erken saatte anne-baba dışarıdayken (işler tersine bizde anacım!) biz karı-koca erkenden bayıldık. Gece 01:30 gibi bir mide bulantısı ile uyandım ki sormayın. Bütün gece boyunca durup durup kustum. Kocamdan olma anneciğim de ne yapacağını şaşırdı. "Ahh ahhh bak bize nazar değdi. Kaynana-gelin iyi geçiniyoruz diye, sen çok güler yüzlüsün diye çok konuşuldu arkamızdan" diye dolandı bütün gece. Kötü enerjilere karşı otlar bile yaktık evde büyücü karılar gibi  :)) Yirim kız ben öyle kaynanayııı.
Pazartesi günü sabah erkenden Adana'ya dönecek. Kocamın çocukluğunun geçtiği sokakları dolaşacak, birazcık alışveriş yaparak öğlen anneanne ile kebap yiyecek ve uçağımıza binecektik. Ben su kaynatınca bütün plan iptal oldu ve uçak saatine kadar yataktan çıkamadım. Uçağımızı iptal etmeyi bile düşündük bir an için ama tüm dileğim ne olursa olsun evime ulaşmak ve yatağımda yatmaktı. Hayatımın en zor uçak yolculuğunu geçirerek, ağlamaklı bir halde  evime ulaştım. 38 derece ateş ile... Bak itiraf ediyorum uçakta bir ara gözlerim doldu da zor tuttum kendimi.  Daha dün kendime gelebildim. 3 gün boyunca sadece peynir-ekmek ile yaşadım ama toparladım. Ohh atlattımmmm. Çukurova'nın sıcağı insanın feleğini şaşırtırmış derlerdi. Onaylandı cicim. Benimki şaşırdı kaldı!!
Bu akşam da bizimkilere gidiyoruz. Akşam yemeği saatinde oradayız. Direkt çiftliğe gidiyoruz. Mangal hazır bir şekilde bizi bekliyor olacak ve ohhh gelsin rakılar gitsin etler şeklinde yiyip içip yayılıyoruzz. Babam bir heyecan bizi bekliyormuş.
Sizlere en tatlısından, pek ballısından bir haftasonu  diliyorum ve anamın evime kolumda kocam ile gidiyorummmm.
Gezin, tozun, yiyin, için ve bol bol gülün. Gülerken de beni hatırlayın ciciler.

Öperim!!

zoitsa dedi ki...

kuzu kaynanan haklı seninki direk nazar kusması bana da olmuştu geberiyordum..çiflik memleketimde değil mi selam söyle oralara:)

SeV@L dedi ki...

Kıçımızı kaşıyoruz, Allah nazarlardan saklasın sizleri diyoruz efenim :))

sine'mden dedi ki...

bizde bizde bu haftasonu yemeğe,içmeye,gülmeye gidiyoruz :))fena bişi atlatmışsın bu arada çok geçmiş olsun...

hemera-nyks dedi ki...

kesin nazardır nazar :) geçmiş olsun çok :)
hemera

Selen dedi ki...

amaann geçmiş olsun. NzN'cım, buralarda gıda zehirlenmeleri çoook sık oluyor. Aylarca antibiyotik kullananlar var ama en etkili ilacı rakı bu meretin. İç güzelce, fazla yağlı yeme, sebzeleri es geç. Güzel bir peynir ve rakı, bak birşeyin kalmayacak. Keyfi de cabası :)

Barbygirl_here dedi ki...

Gecmis olsun canim,bir yerden cikacagi varmis nazarin demek ki.
Ya ne guzel,Turk kulturu i$te,ye ic oh mis ^_^ Ozledim valla herseyi.Ben bu memlekette donuyorum resmen,buzdolabi,sen orada sicaktan yakiniyorsun,hep derim sicak olsun ne olursa olsun,ama bu sene fena galiba sicaklar dimi?
Gezmeleriniz,dostlariniz,keyifli sofralariniz bol olsun canim ^*^

zoitsa,
memleket ve de çiftlik bir güzel olmuş ki kuzu sormaa!!! karaağaç ayrı güzel, sarayiçi ayrı güzeldi vallahi bu sıcaklarda :)

sev@l,
anam kaşıyalım her bi yanımızı da heeepimizden uzak dursun bu tarz gıcıklıklar. kus kus içim çıktı lan!!

sine'mden,
yedin, içtin, coştun mu cicii?? :))
sagolasınn

hemera,
kovduk gitti anacım bütün nazarları :) teşekkür ederim...

selen,
walla sırf senin bu post yüzünden cuma akşamı başladım rakıya :)) ve şu an itibariyle de bomba gibiyimm :))

ferahfeza'mmm :)
buraya yaz geç geldi ama tam geldi cicim. totomuzdan terler akıyor resmen!!
bu yeme-içme kültürü özlenmez mi hiç yaa!! hele ki biz yeni gelin-damat olarak aileleri geziyoruz ya koluna takan yemeğe kaçırıyor bizi :)
hadi gel seninle de yapalım :)