14 Ara 2010

CD'lerden Çatı!



En sevdiğim proje tarzı tek kullanım alanı ile tanıdığımız malzemeler için farklı kullanım alanları yaratılan projelerdir.
Bu projeler bir de doğaya ciddi zarar veren çöpleri geri dönüşüm ile "faydalı" hale getiriyorsa tadından yenmez. Zira zavallı gezegenimizin bu anlamda daha önce olmadığı kadar desteğe ihtiyacı var. Hepimiz yaşam tarzlarımızda ufak dokunuşlarla kocaman değişimlere sebep olabiliriz. Gerçekten!

James Williamson, bir çevre sorunu olmaya başlayan CD'ler için bu tarz bir alternatif kullanım alanı yaratmış:
Çatı...
CD'lerden çatı.... Bu çatı, evi yağmura karşı korumada diğer çatılara göre hiç de geride kalmıyormuş ama diğer çatıların yapamadığını yapıyormuş! Güneş ışınlarını yansıtıyormuş. Bu sayede sıcak mevsimlerde ev serin kalabiliyormuş.
1m2 çatı için toplamda 120 adet CD gerekiyormuş.

Bir talebim var:
Kırıp attığımız hatta kırarken  zor kırılmasından dolayı sinir krizi geçirdiğimiz CD'lerimiz için de piller için yaptıkları gibi özel çöpler yapsın belediyeler!! Burada toplanan CD'lerden de Çocuk Esirgeme Kurumu'nun yuvalarının çatısını yaptırsınlar! Evet evet bunu yapabilirler. İnanıyorum.

I have a dream...

14 yorum:

Kırmızı Çizmeli Kedi dedi ki...

İlginç ve fakat sanırım sadece sıcak iklimli bölgeler için geçerli olabilir. Güneş ışığını yansıttığı için serin tutuyor evet ama bir de kışı var... Ben CD'lerimi hiç bir zaman atmıyorum. Bardak altlığı, mum altlığı yapıyorum mesela. Ya da süs eşyalarına dönüştürüyorum.

NzN dedi ki...

kedi'cimm,
kışın da diğer çatı kaplamalarından farkı yokmuş ki! dolayısı ile olabilir sanki...

evde ben de atmıyorum ama işte imha etmek durumunda olduklarım var ve mecburen kırıp atıyorum...
bardak altlığı olarak kullanıldığında pratik mi peki? kaydırmadan tutabiliyor mu yani?

Kırmızı Çizmeli Kedi dedi ki...

evet hayatım oldukça pratik. tabi benim masam ve sehpalarım için çünkü suni deri kaplamalı. dolayısıyla kaymıyor. ama bunun için de bi çözüm olabilir. patafixle tutturulabilir mesela hem iz bırakmaz böylece hem de kaymaz. bir de annem bahçe bitkilerinin yanına asıyor bunları, kuşları korkutuyormuş galiba:)

NzN dedi ki...

benim de bir arkadaşımın annesi saksı kenarlarına asıyordu bunları, bak şimdi hatırladım :)
yeni moda bir de bunlardan saat yapmakmış !

Kırmızı Çizmeli Kedi dedi ki...

bak onu bilmiyorum. nası yapıyolar acaba. yav ben mümkün mertebe elimdeki eski kullanılmış malzemeleri dönüştürürüm zaten. hatta bi ara fotoğraflandırıp bloga da koymayı düşünüyorum. genelde hoş şeyler çıkıyor.

Hilal dedi ki...

Çok güzel bi öneri NzN'cım ama kimse evinin çatısını Cd ile kaplamaz, mal çok çünkü. Böyle senin gibi bilinçli, duyarlı insanlar dile getirir ya da yapar. Diğerleri daha nasıl zarar verebilirim diye çabalar ancak.

Adsız dedi ki...

Benim annem de cd'leri balkona asıyor güvercinler balkonumuzu mahvetmesin diye.Çatı fikri ilginç Nzn abla.Bende bi fikir vereyim, odanız güneş ışığnı direk olarak alıyorsa cd leri tavana bağlayacağınız iple biraz sarkıtarak , asıp mükemmel bir oda yaratabilirsiniz gökuşağı renklerinden.Cümlem biraz devrik ötesimi oldu ney ?:D

NzN dedi ki...

hilal'cim,
kimsenin ilk etapta buna yanaşmayacağını tahmin ettiğim için öncü birlik olarak topu belediyelere atıverdim. onlar uygulayacaklar, işe yaradığını gösterecekler, bangır bangır reklamını yapacaklar ki sonra takipçileri olacak. bu işler böyle yürür...

ashley'im,
çatıda ilginç olabilir hakkatten.
cümlen derdini gayet net anlatıyor, meraklanma cicim :)

sine'mden dedi ki...

valla ben sonuna kadar fikrinizi destekliyorum efem...apartmanlara bile koydular kağıt,cam vs için geri dönüşüm kutularından.bundan da yapabilirler,evet evet neden olmasın :)

NzN dedi ki...

sine'mden,
aaa hangi apartmanlara koydular yahu?? ben hala deli gibi araya taraya buluyorum bunlardan. finlandiya'ya falan mı taşındın de bakiimm?? :)

bence de yapsınlar bu işi de!

Deli Anne dedi ki...

harika bir fikir.. ne kadar dönüştürsek o kadar iyi ama gene de çabalar çok zayıf kalıyor tükettiklerimizin yanında.

NzN dedi ki...

deli anne,
zayıf bile olsa çaba çabadır ama di mi ? :))

. dedi ki...

gönderilerini listede göremiyordum ne hikmetse sildim bir daha ekledim,umarım görürüm bundan sonra...

NzN dedi ki...

ebruli günce'm,
bu sorunu yaşayan 2. kişisin, anlamadım neden!!

benim değiştirmem gereken bi şey var mı acaba...

şimdi görebiliyor musun peki?