1 Ara 2010

Beyrut - İlk Görüş

Biliyorsunuz çok son dakika organizasyonu ile gidebildik Beyrut'a. Malum önceden plan program yapabilecek durumda değildik. Dolayısı ile de uçaklarda çok pahalıya yer bulabiliyorduk. En güzel yol bir tur şirketi ile gitmekti ve bunun için bile son dakika olduğundan dolayı sadece Kappa Tur'da yer bulabilmiştik. Mecburen ödemeyi yaptık ve bileti aldık. Biz ödemeyi yaptığımızda henüz otel belli olmamıştı. Fakat merkeze yakın ve ulaşım açısından kolay bir otel seçeceklerini üstüne basa basa söyledikleri için tamam dedik. Otelin belli olduğu gün, önceden dedikleri gibi bizi aradılar ve otelin ismini bildirdiler. Sağolsunlar. Fakat, nasılsa uyumayacağız diye düşünerek  daha hesaplı bir gezi olması adına 3 yıldızlı otelli paketi tercih etmiş olmamıza rağmen 4 yıldızlı pakete mecbur bırakılıyorduk. Çünkü tüm grubu bir otelde toplamak istiyorlardı. "Peki"  dedik. Bu sefer de farkını istediler. Ona da mecburen "Peki" dedik. Fakat otele web sitesinden ve tripadvisor'dan bakınca kafamın tasını iyice attırdırlar. Merkeze uzaklığını taksi ile 20dk veriyorlar ve adresi de otoban olarak geçiyordu.
"Nasıl yani?" dedik. "Beyrut küçük zaten" dediler. Zaten gıcık olurum turlara, mecburiyetten düşmüşüz ellerine tırmaladıkça tırmalıyorlar. Oturduk ve deli gibi araştırmaya başladık. Bayram dönemi olduğu için bütün merkez otelleri doğal olarak doluydu. Online satış sitelerini tek tek gezdim. Kalan oteller hep çok pahalıydı. Sonunda www.beirut-hotel.com sitesine mail attım. Nasıl bir otel istediğimi yazdım ve beklemeye başladım. Aslına bakarsanız hiç ümidim yoktu. Hemen aynı gün cevap geldi. Nasıl bir otel istediğimi ve kafamdaki fiyat aralığını sorarak ertesi gün erkenden geri döneceklerini söylediler.Gerçekten de ertesi gün seçeneklerle geri döndüler. Onların verdikleri otellerin hepsini daha önceden aramış, çeşitli web sitelerinde yer bakmış fakat kesinlikle bulamamıştım. Bu siteden hem oteli hem de uçak saatlerimiz çok geç olduğu için transferimizi aldık. Zira okuduklarımdan çok net anladığım bir şey vardı ki Beyrut'ta toplu taşıma diye bir kavram yoktu. Bu şirketin hizmeti gerçekten de çok başarılıydı. Tıkır tıkır vaadettikleri her şeyi gerçekleştirdiler. Hatta bir ara telefon açarak teyid ettiler rezervasyonumuzu. "Merak edilecek bir şey yok, her şeyiniz hazır" bile dedi görevli de ağzım açık kaldı. Bizim gibi son dakika ve kaos bir döneme denk gelenler mutlaka değerlendirsinler derim. Fakat adam gibi önceden organize olanlar direkt booking.com'a gidiversinler anacım zira bu adamlar da bu işten para kazandıkları için üstüne cüzzi bir komisyon koyuyorlar.
Neyse efendim. Lafı uzatmayayım. Biz otele bakarken bir yandan da uçak biletini THY'den adam başı 400TL'ye promosyon olarak bulmuştuk. Aynı anda hem oteli, hem transferi hem de uçuşumuzu konfirme ederek Kappa Tur'a bay baayyy dedik ve derin bir ohh çektik. Böylece son dakika olmasına rağmen adambaşı 350'şer lira kar etmiş olduk.
Kappa Tur beni ne kadar gıcık etmiş olsa da bu memnuniyetsizliğimizi mantıklı bularak bütün paramızı iade ettiler. Sağolsunlar....
Pazartesi akşamı saat 23:50 THY uçağı ile Beyrut'a uçtuk. Toplam uçuş 1,35dk falan sürüyor. Aramızda da saat farkı olmadığı için 01:30 civarı Beyrut'a indik. Dikkatimi çeken ilk şey havaalanı içinde her yerde sigara içilmez uyarıları olmasına rağmen  her köşede sigara içen insanlar oldu. Arap'lara sigara yasağını uluslararası havaalanında bile kabul ettirmek mümkün değilmiş meğer sonradan anladım.Sigara içenlere şaşkın şaşkın bakarken ve vızır vızır söylenirken valizlerimiz geldi ve çıktık. Çıkar çıkmaz kapıda elinde MR. NzN pankartı ile (inanın elle yazılmamıştı) bizi bekleyen şoförümüzü gördük. Mr. beklerken 3 hatunu görünce biraz şaşırdı tabii :) Tertemiz bir araba ve güleryüzlü bir şoför ile otelimize geldik.
Otele vardığımızda saat 02:30 olmuştu. İlk plan otele varır varmaz üstümüzü değiştirip meşhur Beyrut geceleri ile tanışmak için sokaklara dökülmek üstüneydi. Fakat otel lobisini ve otel çalışanlarını görünce planlar suya düştü. Gıcık bir çalışan, lobide gruplaşmış göbekli, bıyıklı-sakallı garip enerjili ve dik bakışlı adamlar! Biz de o adamların arasında mini mini elbiseleri giyip çıkmak istemedik sokaklara pek tabii. Zaten gecenin bir saati gelmişiz. Neredeyiz, nasıl bir yerdeyiz farkına varamamışız henüz. Kendimizi hemen odamıza attık. O da ne?! Odayı triple ödemiş olmamıza rağmen 2 yataklı bir suit vermişler bize "İyi hoş, suit güzel de kardeşim 3. nerede yatacak?" dedik. Salondaki koltuğu gösterdi. "Bunun neresi yatak?" dedik -gerçekten de uyunacak gibi değildi-. El yordamıyla bir şeyler anlatmaya çalıştı. Anlaşamayınca ve bizler de elimizi belimize koyunca zavallıcık tırsmış bir halde telefonu göstererek"lobby lobby" dedi. Aradık ve dertlerini anladık. Bu gecelik burada idare edecekmişiz ve bize 3. için bir yatak vereceklermiş, yarın da oda değişecekmiş. Adam oldular yani :) Neyse olur böyle sorunlar dedik. Yatak geldi ve kavga bitti.
Kafamız karışmıştı. Tam olarak nasıl bir ülkede olduğumuzu anlayamamış bir halde kalakalmıştık odamızda. Okuduklarımızdan kafamızda oluşan imaj  ile havaalanında ve otelin lobisinde karşılaştığımız imaj birbirine uymuyordu. Arada kocaman kocaman farklar vardı. Garip bir şeyler vardı anlayacağınız. Uyumaya ve ertesi sabah şehri görene kadar da beklemeye karar vererek kapımıza sandalyelerimizi de dayadık ve uyuduk.

Uyumadan önce karışık akıllarımız nasıl güzel bir sürprizin bizi beklediğini bilseydi eminim ki ilk gece uykusuzluk gibi bir sorunumuz da olmazdı...





9 yorum:

Adsız dedi ki...

Ya Nzn abla insan devamını yazarda meraktan çatlatmaz hayretsin yemin ederim :D Hani fotolar hem ?Noldu ertesi gün süprüz neydi ?

Demet dedi ki...

Ay en heyecanli yerinde kesmissin, tahmin ediyorum; odanin kapisi kapaninca geri acilmiyordu degilmi?

Selen dedi ki...

ay, cok heyecanli! hadi devami

Özlem Mertler dedi ki...

Fairouz odanıza gelerek bir mini konser verdi?
* 3 kişilik suit yerine ilk gecenin kusurunu da örtmesi adına kral dairesi verdiler?
*Beyrut'un süper farklı bir yüzünü gördünüz, aman tanrım burası Doğunun Paris'i dedirtecek ayrıntılar vardı??
????
Hadi ama, merak çok da iyi gelmez ki şimdi bana:))

Burcu Çalışkan dedi ki...

kızkardeşimde bayramda oradaydı kızkıza o da gece gezmesi için benzer şeyler söyledi onlar çok rahat edemdeikleri için 2 gece çıkmışlar sadece. bakalım senin hikayenin devamı nasıl oalcak

Kırmızı Çizmeli Kedi dedi ki...

kesin bişi olucak da hadi bakalım. beklemedeyim:)

Cincüce Banu dedi ki...

Aamnıııın!!! Çok merak ettim. Sonra, sonra? Çabuk anlat!

A-H dedi ki...

Amanin merak ettim bak simdi ne oldu :) demekki gezerken basina gelmedik kalmayan bir ben degilim ;)
Fotograf istiyorum bol bol...

NzN dedi ki...

Ashley'cim,
hepsini tek bir postta toplamam mümkün olamadı canım, yavaş yavaş geliyor... :)

Demet'cim,
gördüğün gibi kapıyla ilgili bir sorun yokmuş. Beyrut sürpriz sever bir şehirmiş meğer:)

özlem'in doğası, bak korkudan oturdum da hemen devamını yazdım. mazallah bebe gelir de bana hesabını falan sorarsa ne derim ben!!

burcu,
aa biz 3 kız gayet rahat bir tatil geçirdik, yavaş yavaş anlatıyorum detayları..

kedimm,
dur bakalım neler olacak!!

Banu'm,
anlatıyorum dur dur yavaş yavaş yazıyorum. tek posta sığacak gibi değildi. yoksa yazık olurdu Beyrut'a... hazırlıkı gidilmesi gereken bir yer zira.

A-H,
sana özel fotolar yolda canım..
benim başıma gelenler seninkilerle kıyas kabul edemez ki:) sen bela paratoneri gibisin anacım ehehehehe ben de farklı hikayeler var...