18 Ağu 2010

Gey Olimpiyatları




Son postlarım hep tatsız haberler içeren, sıkıntılı yazılardı...
Artık eski hayatımıza adapte olma çabaları içindeyken ilgimi çeken bir haberi paylaşmak istedim.

1982'den beri 4 yılda bir düzenleniyormuş Gey Olimpiyatları. Ne yalan söyleyeyim benim daha önce haberim olmamıştı. Benim büyük eksikliğim, cahilliğim olabilir tabii...

Bu sene Almanya Köln'de yapılan olimpiyatlara 70 ülkeden 10bin eşcinsel sporcu katılmış. Bu 70 ülkenin içinde Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelerin  de olduğunu okuyunca Türkiye ile ilgili de bi bakındım fakat resmi katılımcıların arasında mı bulamadım. Sadece internette araştırırken katılımcı olduğunu söyleyen bir Türk'ün şu yorumuna denk geldim;

Bilimsel Komite’de başından beri çalışıyorum. Benden başka Kanada’da gerçekleşen bu dünyanın gelmiş geçmiş en büyük ve belki de en önemli LGBT organizasyonuna 9 Türk daha katılıyor. Bunların 7’si değişik spor dallarında yarışan ve çoğu yurt dışında yerleşmiş Türkler. Bu yedinin hiç biri açılışta ki Türkiye yazısının ardında yürümeye gelmedi, ya yürüyüşe katılmadılar ya da geldikleri ülkenin adı arkasında yürümeyi tercih ettiler. Konferans için orada bulunan benim dışımdaki iki kişiden birisi Türkiye’de tanınmak çekincesi ile kaşlarına kadar indirilmiş bir kep ve güneş gözlüğü arkasında yeni tanıştığı Bosnalı sevgilisi ile Bosnalılar ile yürüdü. Diğeri ise “Ben Avrupa Parlamentosu’nda birçok Musevi ile çalışıyorum, senin taşıdığın mesajın yanında görünmek istemem” deyip yan çizdi.


Uleyn gey-lezbiyen falan olmasaydı nasıl da yağlaya-ballaya satardı bu ülke bize bu haberi!!! Oysa katılan sporcularımız bırakın isimlerini duyurmayı, Türk oldukları bile anlaşılmasın diye başka ülkelerin adı altında koyuyorlar kendilerini ortaya. Yazık!



Gey Olimpiyatları Federasyonu 2018 yılında Gey Olimpiyatları'nın  global bir organizasyon haline geleceğini açıklamış. Çalışmalar başlamış.

Bu olimpiyatların da ülkemizde gerçekleşmesi için çalışmaların yapıldığını düşünsenize!!  :)





Daha fazla bilgi için: http://www.games-cologne.de/



7 yorum:

A-H dedi ki...

Koln gay lerin cenneti kesinlikle :) her uc kisiden biri escinsel ;) hatta bizde bir keresinde festivallerine denk gelmistik, feciydi ne diyeyim :) ama olimpiyatlari oldugunu bilmiyordum hakikaten.

NzN dedi ki...

bu hafta pek olimpik geçti. bilgilendim, kültürlendim güzelcene :)
önce senden YOG'u duydum, öğrendim. bugün de gazetede bu habere denk geldim...
evren bana bir mesaj mı veriyor ne!! ben de olimpiyatlara mı katılmalıyım acaba? dın dın dın dın dın..... heyecanlı...

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Bloguma yaptığınız ziyaraet için teşekkür ederim.Sizin Tv den duyduğunuzu 10. şık olarak ,ayrıca link vererek yayınladım.Gey olimimpiyatları ilginç geldi bana.Bilmiyordum.

NzN dedi ki...

şanslı,
hoş geldin, sefalar getirdinn...
gey olimpiyatları ilginç haber olmasına rağmen basında adam gibi yer verilmemiş zaten. kısa kısa bilgilendirmelerle geçmişler...

Ful yaprakları dedi ki...

duymuştum ilginç gelmişti ama herkesin yaşam hakkı olduğunu düşünürsek normal de aslında:)

NzN dedi ki...

Ful yaprakları,
bana da gayet normal ve hak olarak geliyor zaten ve hoşuma gidiyor bu tarz aktiviteler :) sadece memleketin durumu hem düşündürüyor hem de güldürüyor. baksana bizimkiler gidip başka ülkelerin bayrağı altında kendilerine yer buluyorlar!

A-H dedi ki...

bilemem artik :) varsa oyle meziyetlerin dusun katilmayi ama ben anca seyredenler tarafindayim :)