23 Haz 2010

Babam Hayata Geri Döndü!

O kadar yorgunum ve bir o kadar da mutluyum ki bugün bitmeden kayıtlara geçsin istedim...
19 yıl önce babam 52 yaşındayken çok ciddi bir kalp krizi geçirmiş, 2 hafta boyunca yoğun bakımda kalmış ve bilinçsiz geçen günlerin ardından gözlerini aralamıştı. O gün hepimiz tekrar doğmuş gibi hissettik. Gayet net hatırlıyorum. Yoğun bakımda milyon tane makineye bağlı halde yatan gözleri kapalı babamın görüntüsü hala net bir fotoğraf olarak beynimde durur. Ara ara da babamın ciddi sıkıntıları ile hortlar, beni korkutur ve yine hafızamın bir köşesine saklanırdı. Ta ki bugüne kadar! Bugün bu çirkin fotoğrafı yırttım attım!
19 yılın sonunda babam anjio olmayı kabul etti ve bugün gayet başarılı bir operasyon geçirdi. Katater Laboratuvarının kapısında geçen o 1 saatlik bekleyişi ne yazsam, nasıl yazsam anlatmamın imkanı yok. Ancak yanımda benimle bekleyen annem ve ablam bilir. Bir onlar hisseder içimdekini...
19 yıl önce bir anjio daha yapılmıştı babama. Nasıl zor geçtiyse o zamanın şartlarında operasyon o gün bu gündür anjio dediniz mi babamın tüyleri su  görmüş kedi gibi olur, anında konuyu kapatırdı. Asla kabul etmezdi.
Son 2 yıldır yaşam kalitesi ciddi anlamda düştü. 2 basamak çıktığı anda nefesi yetmez, yüzü kararır, dengesi bozulur, başına ağrı girer ve ayakta duramaz hale geldi. Bu hislerine rağmen bütün gün bahçede hayvanları ile ilgilenir, çiçek-böcek eker, domates-kiraz toplar. Öğle yemeğini atlar direkt olarak akşam yemeği yer ve asla mı asla diyet kurallarına uymaz. Eskisi kadar olmasa da hayatımızda rakının da yeri önemini korur. Hal böyle olmasına rağmen bir türlü ikna edemedik babamı anjio olmaya.
Zamanında anjio olduğunda 2 doktor "mutlaka" bypass  olması gerektiğini aksi takdirde böyle yaşayamayacağını söylemişti. Canım babam hemen yapıştırıverdi cevabı:  "Ben hayatta bypass olmam!!" Bu inat bugüne kadar tam 19 yıl boyunca devam etti. Geçtiğimiz yıl 2 kere hastaneye kaldırıldı ve aynı inadına sımsıkı sarıldı. Sağolsun hiç bırakmadı. 2 defa anjio randevusu alındı ve ikisine de gitmedi!
Hepimiz bunun altında itiraf edileyemen, dillendirilemeyen bir ölüm korkusu olduğunu adımız gibi biliyorduk. Zira ilk bypass olmalısın dendiği zaman yakın arkadaşlarından biri bypass sonrası 2. ayda, bir diğeri ise yine bypass sonrası 6. ayda vefat etmişti. Hepimiz tarafından kabul edilir bir korkuydu aslında. Fakat bir yerde pes etmesi gerekmez miydi sizce de ? Etmedi. Edemedi.
Yıllardır içim acır. Canımızdan can gider ailecek. Babamı o halde görmek. Acı çektiğini bilmek. Yürüyemez halde olduğunu görmek. Eskiden sıradan akşam yemeklerini bile şarkısız-türküsüz geçirmeyen o koca çınarı kocaman aile yemeklerinde bile sessizce bir kenarda oturur görmek içimden bi şeyleri söktü söktü aldı yıllar boyu...
Bu akşam hepsini birden 2 cümle çekti aldı üstümden. Doktor laboratuvardan çıkan sedyenin ardından :
"Gayet iyi durumda. Sadece 2 tane stent ile halledeceğiz. Onun da aciliyeti yok . 2 hafta sonra yapabiliriz" dedi. Dedi ve ben kendimi tutamadım. Hem kahkaha atmaya hem de gözlerimden çıkmaya çalışan damlaları bastırmaya çalışırken buldum kendimi. Annem şaşkın. Ablam havalarda  ve tabii ki ikisi de kendini zor tutuyor ağlamamak için. Hepimizin beklediği cevap " Şu anda malesef bir şey yapılamaz artık bypass olması gerekiyor.Belki bypass bile olamaz!!" idi. 19 yıl boyunca o kadar "dokunulmamış", o kadar tedavisiz kalmış ve  doktorların dediğine göre yıllar önce ölmüş olması gereken, bugüne kadar ölmediyse artık mutlaka bypass  olması gereken babamız sandığımız gibi ölümün köşesinde falan değil!! Durum vahim değil! 2 küçük dokunuş ile bitirecek bu işi doktorum civanım! Biz bunu yaşarken düşünün babam ne haldeydi. Sedyede yatıyor ve durmaksızın doktorlara şunu tekrarlıyordu:
"Hepinizden Allah razı olsun. Çook çok çok teşekkür ederim. Allah razı olsun. Ellerinize sağlık. Teşekkür ederim. Teşekkür ederim".
Gözleri ışıl ışıl. Hayat geri döndü. Artık kendisi için bir çare olmadığını düşündüğü için köşesine çekilmiş yaşayan adama ak sakallı dede uğramış gibi çıktı o kapının ardından. "Artık nefes alacak mıyım ben o 2 tane stenti takınca? Gerçekten mi? Teşekkür ederim. Çok çok teşekkür ederim" diye diye yoğun bakım odasına geldi. Ben asansörde nasıl atladıysam üstüne odaya gidene kadar yapışık kaldım. Milyon defa öptüm. 2 damla gözyaşını kaçırıverdim. Tekrar öptüm. Tekrar öptüm ve öptüm ve öptüm...
Yoğun bakımın kapısında bizi dışarda beklettiler O'nu odasına alana kadar. Babam girdi. Kapı kapandı ve orada bekleyen 3 kadın bir anda yumak olarak ağlamaya başladı. Dile kolay tam 19 yıldır üstümüze çöken o korku gitti!! Artık yok. Babam bizim sandığımız gibi kötü durumda değil. Nispeten kolay bir operasyon ile daha kaliteli bir hayat yaşayacak. Dokunulamaz değil. Bunun bizim için ne demek olduğunu dediğim gibi size anlatmamım imkanı yok. Elinizi kalbinize koyun ve şunu düşünün. Bi şey, ama göremediğiniz, duyamadığınız, hissedemediğiniz bi şey en değerlinizi her an elinizden almakla tehdit ediyor sizi. O şeyle 19 yıl geçiriyorsunuz. Arada bir gövde gösterisi yapıyor ve hastanelik ediyor değerlinizi. Sonra bir gün tanımadığınız biri geliyor ve diyor ki: "O şey artık gitti. Aç gözlerini ve bak. Hala hissediyor musun ?" Cevabınız ise şu: HAYIR!!!
İşte benim o tanımsızımı aldılar. Şu anda ailedeki mutluluk, huzur her şeye bedel...
Babamın gözlerindeki ışık hayatı seviyorum diye sesleniyor bize.
Mutluyum. Yorgunum. Yıllardır bunu taşımaktan omuzlarım ağrımış. Hafifledim. Pelte kıvamındayım. Huzurluyum. Umutluyum..
Babam hayat geri döndü. Babam bize geri döndü!!








21 yorum:

A-H dedi ki...

NzN cok gecmis olsun babana ve sizlere, allah kimseleri hastahane koridorlarinda bekletmesin diyelim.

P_A_N dedi ki...

çok geçmiş olsun efendim...

NzN dedi ki...

A-H ve P_A_N,
Çok çok teşekkür ederim. Bu sefer hastane koridorunda beklemek bize o kadar iyi geldi ki...
Çözümü olmayan hastalık vermesin kimselere. TAbii bir de benimki gibi inatıçı bir baba:)

laleninbahcesi dedi ki...

gözleriniz aydın , .ok geçmiş olsun... tüm hasta yakınlarıda sizin gibi sevinçli haberler duysunlar inşalah...

NzN dedi ki...

laleninbahcesi- çok teşekkür ederim..
herkeslere böyle güzel haberler duymak kısmet olsun. tüm hastalar bomba gibi olsun umarım...

Imge dedi ki...

Çok geçmiş olsun NzN'cım.. Babana da sizlerle birlikte upuzun ve en kalitelisinden güzel bir yaşam diliyorum.. Sevgiler..

NzN dedi ki...

İmge'cim,
Çok çook teşekkür ederim. Güzel bir gün hepimiz için.. 2 hafta sonra da bu stent muhabbetini atlattık mı bomba gibi olacak bizim çınar! :)

Atolyekedi dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Allah bir daha yaşatmasın işşallah

NzN dedi ki...

Atolye Kedi,
Çok teşekkür ederim. Hiç kimseye böyle şeyler yaşatmasın inşallah...

Kocaman sevgiler....

Fifi Croissant dedi ki...

Ohh cok gecmis olsun, insallah saglikla, upuzun yasayin hep birlikte... Geri geldi diyorsun ya, o nasil guzel bir duygu, cok iyi anliyorum...

NzN dedi ki...

Magissa,
Gerçekten geri geldi! Bugün bizim ofise uğradılar dönmeden önce, gözlerindeki ışığı sana anlatamam. Eski babam geri gelmiş. Gördüm onu.Tanıdım.
Ohh geçmişler olsun :))

Nihan dedi ki...

canım çok sevindim.geçmiş olsun.

NzN dedi ki...

çok teşekkür ederim Nihan'cım...

OiP dedi ki...

Allah sağlık versin aane-babalarımıza. hastalıklarla boğuşmadan sağlıkla yaşlansınlar inşallah... çok geçmiş olsun NzN'cım. babana, sana, ailenize:)

NzN dedi ki...

Oip'cim,
Hepimizin, herkeslerin sevdiklerine en sağlıklı günler versin Allah.
Çok teşekkür ederim....

aysema dedi ki...

Saplıklı uzun ömür diliyorum, sevdikleriyle birlikte. Geçmiş olsun canım.

NzN dedi ki...

sevgili aysema,
en güzel, en sağlıklı, en mutlu, en neşeli hayatlar herkesin olsun inşallahh!!
çok teşekkür ederim...

Black Pearl dedi ki...

Gecmis olsun NzN uzerinden bir yük kalkmis cok belli. Umarim hep boyle olrusun :-)

NzN dedi ki...

Black Pearl,
Gerçekten de üstümden öyle bir yük kalktı ki işler üstüme üstüme gelirken babamın yüzündeki ışık geliyor gözümün önüne ve ben de neşe doluyorum bir anda!
Teşekkür ederim:)

Adsız dedi ki...

Svgili NzN babana upuzuuuun bir ömür diliyorum. Daha nice yıl sağlıkla, ağız tadıyla yaşasın.
İyi ki sonunda ikna olmuş ve iyi ki yaşamının bundan önceki bölümünde bahçe, börtü böcek ve doğayla iç içe olmuş.
Geçmiş olsun :)

NzN dedi ki...

hazirmiyim,
İkna olmaktan dolayı kendisi de pek mutlu :)
İyi ki böyle yaşamış, daha da çoook uzun yaşasın inşallahhh :))
Teşekkür ederim canım!!