19 Oca 2012

Beyni Yok ama Zekası Var!!

Japonlar yine yerlerinde duramamış ve ilginç bir şey keşfetmiş. Binlerce yıldır yaşayan ilkel bir organizmanın beyni olmadığı halde zekasının olduğunu ortaya çıkarmışlar.
Bu canlının mantara benzeyen, “cıvık mantar” veya “yapışkan küf” olarak da anılan çok hücreli türünün beyni olmamasına rağmen hücrelerini organize ederek “bilgiyi işleyebildiği” görülmüş. 
                                                             İşte o canlı da budur:


Demek ki neymiş anacım:
"Beynini çalıştır", "Beynimiz var zekiyiz" gibi söylemleri de yakın zamanda rafa kaldırabilirmişiz. Havan kime derler adama.

Beyinsiz diye tabir ettiğimiz insanlar belki de ileri zekalı oldukları için bizler onları anlayamıyoruzdur. Belki de zekası geri olanlar bizlerizdir! Sonuçta canavar gibi bir beynimizin olması bizi zeki yapmıyor olabilir. Bu garip canlı ile paralel bir yaşam ve varoluş tarzımız olabilir.
Bak görürsünüz. NzN demişti dersiniz. İleride bugün geçerliliği olan ve yanlışlığı kesinlikle tartışmaya bile açık olmayan gerçekler değişecek. Hayatı yanlış yorumladığımız ortaya çıkacak bir gün. Zaten bugünlerde karanlık madde üstüne de ciddi çalışmalar ve ilerlemeler var. Sırf şu karanlık madde için bile bilim insanı olmayı isterdim. Lakin benim beynim matematik ve fenden pek hoşlanmadığı için o alanlar bana bir rüya kadar yakın :)

Hani şöyle bir süper gücüm olsaydı da 200 yıl sonra bu dünyada neler yaşanacağını görebilseydim. Hoş belki o zaman 1.80 boylarında, taş gibi vücudu olan bir hatun olarak tekrar bedenlenmiş olurum. 200 yıl öncesine ait saçma-sapan bilgileri çürüten süper-kahraman da ben olurum. Kim bilir?!!
Ben bunlara canı gönülden inanıyorum dostlar.
Beyinsiz ve süper zeki canlılar grubu olarak yeni bir varoluş şekli ile 200 yıl sonra görüşürüz. Belki....

Haberin detaylarını ve ciddi versiyonunu isteyenler buyursunlar: tık tık

Hiç yorum yok: